0

جدیدترین شگرد هکرها جاسوسی با اپلیکیشن های تلفن های هوشمند

امروزه شمار استفاده کنندگان از تلفن های همراه بیش از پیش رشدی صعودی داشته و علت این امر را می توان دسترسی آسان به اینترنت، کاربرد آسان و …دانست اما یکی از عواملی که موجبات استقبال هموطنان از این ابزار هوشمند را زیاد کرده، تنوع اپلیکیشن های کاربردی ویژه تلفن همراه می باشد.

به گزارش سایبرلا (CYBERLAW) به نقل از پلیس فتا: رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به روند رو به رشد استفاده از تلفن های هوشمند گفت: اگر شما از تلفن‌های هوشمند استفاده می کنید، احتمالاً از برنامه های کاربردی موبایل برای بازی، دسترسی به اخبار، کتاب‌ها، آب و هوا و… نیز استفاده می‌کنید اما دسترسی آسان به این نرم افزارها و ساده بودن دانلود و اغلب رایگان بودن این برنامه‌ها نباید منجر به دانلود هر برنامه بدون در نظر گرفتن مسائل امنیتی شود.

سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش اظهارکرد: بسیاری از دارندگان گوشی های هوشمند این روزها با دانلود اپلیکیشن های مختلف موبایلی از سایت ها و فروشگاه های مختلف خود را در معرض سوءاستفاده قرار می دهند.
وی گفت: برخی از کاربران نسبت به دانلود حساسیت داشته و به نوعی معتاد به دانلود می باشند و بدون توجه به مشکلات احتمالی همواره اقدام به دانلود برنامه های غیر ضروری می نمایند.

این مقام مسئول با اشاره به ارسال ویروس و بدافزار واز طریق دانلود از سایت های غیر معتبر تاکید کرد: اپلیکیشن های مورد استفاده و میزان استفاده کاربران از این ابزارها بسیار مهم بوده و کاربران باید در نظر داشته باشند از دانلود اپلیکیشن های غیر ضروری خودداری نمایند.

وی با بیان اینکه برخی اپلیکیشن های موبایلی موجود در این سایت ها و فروشگاه ها از کدهای مخرب استفاده کرده و کنترل گوشی کاربر را در اختیار می گیرند، افزود: فهیمدن این موضوع نیز بسیار مشکل است چرا که کدهای این اپلیکیشن ها با ترکیب میلیون‌ها کد مختلف دیگر در سیستم عامل باعث می شوند از گوشی کاربران جاسوسی صورت گیرد.
سرهنگ آذردرخش تاکید کرد: کاربران عزیز قبل از دانلود باید بدانند این برنامه ها چه دسترسی هایی از کاربران می گیرند. لذا باید ابتدا از وضعیت دسترسی ها کسب اطلاع کرد و سپس اقدام به دانلود نمود.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در پاسخ به این سوال که برنامه‌های کاربردی به چه نوع داده‌هایی می‌توانند دسترسی داشته باشند؟، گفت: برخی از نرم افزارها در حین نصب از شما مجوز دسترسی به دفترچه تلفن یا فهرست مخاطبین ایمیل، فهرست تماس‌ها، داده اینترنت، داده‌های تقویم، داده‌هایی درباره مکان دستگاه و شناسه‌های دستگاه و نیز اطلاعاتی درباره چگونگی استفاده از برنامه های کاربردی را از کاربر می گیرند.

سرهنگ آذردرخش تاکید کرد: برخی از دسترسی ها در راستای نوع فعالیت اپلیکیشن نبوده و هیچ ضرورتی ندارد که به اطلاعات خصوصی و مهم شما دسترسی داشته باشد. لذا در صورت مواجهه با اینچنین برنامه ها، از نصب کردن آنها خودداری نمایید.
وی نصب آنتی ویروس ها و بروز  رسانی آنها را بسیار مهم دانست و گفت: قبل از اینکه ویروس ها به سیستم ما نفوذ کنند باید اقدامات ایمنی مناسب را انجام داد و یکی از این اقدامات مناسب، نصب آنتی ویروس معتبر و بروز مداوم می باشد  تا بتواند مانع نفوذ بد افزارها به سیستم ما گردد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 − یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!