0

افتتاح مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا

دسته بندی ها : فضای مجازی 13 دی 1394 مدیر سایبرلا 855 بازدید

فرمانده نیروی انتظامی در مورد سرانجام تلگرام،‌ افتتاح مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا، آمادگی ناجا برای انتخاباتی آرام و با امنیت، رسیدگی به پرونده فوتبالیست مشهور در دادسرای رسانه و … نظرات خود را بیان کرد.

سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه نشست مشترک پلیس فتا و قضات رسیدگی‌کننده به پرونده‌های جرایم رایانه‌ای و اینترنتی در جمع خبرنگاران به اهداف این نشست اشاره و اظهار داشت: هدف از نشست امروز هماهنگی بیشتر بین پلیس فتا و قضات مرتبط با فضای مجازی هستند که این نشست نتایج خوبی داشته و روند کارها و سرعت بخشی به پرونده‌ها مثمر ثمر بوده است.

وی تصریح کرد: ان شاءالله یک کارگروه مشترک بین نیروی انتظامی و قوه قضائیه در خصوص جرایم فضای مجازی تشکیل می‌شود تا بتوان به صورت آنلاین به جرایم رسیدگی کرد.

این مقام ارشد نیروی انتظامی به افتتاحیه مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا پرداخت و گفت: این مرکز فوریت‌ها حاصل سه ماه کار پی در پی مأموران فتاست که با افتتاح آن تمام همشهریان و کاربران فضای مجازی می‌توانند با پلیس فتا در ارتباط بوده، پیشنهادات و گزارشات خود را به صورت برخط به پلیس اطلاع دهند.

وی افزود: پلیس فتا هم اگر متوجه موضوعاتی شود که باعث آسیب کاربران می‌شود آنها را منعکس می‌کند تا کاربران در آرامش و امنیت بیشتری به سر برند.

وی در پاسخ به پرسش فارس در مورد مقدور بودن شکایت کاربران فضای مجازی اظهار کرد: کاربران فضای مجازی می‌توانند شکایت خود را نیز از طریق مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا پیگیری کنند و ظرف کمتر از 10 دقیقه پاسخ خود را دریافت کنند مگر اینکه خطوط اشغال باشد چرا که به طور عادی ظرف 10 دقیقه پاسخ خود را دریافت خواهند کرد.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار امیدواری کرد که انتخاباتی آرام با امنیت بالا و با نشاط پرشور خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: ناجا با تمام توان و امکانات برای نظم و امنیت آماده است هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی؛ در فضای مجازی نیز اگر تخلفاتی را دیدیم طبق قانون و با همکاری دستگاه قضایی با اقدامات خلاف نظم و امنیت برخورد خواهیم کرد.

سردار اشتری در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد انتشار عکس یکی از فوتبالیست‌ها در فضای مجازی و اظهارات این فرد مبنی بر شکایت به پلیس فتا گفت: این موضوع در حال رسیدگی در دادسرای رسانه است و هر تصمیمی را که به ما اعلام کنند ما اقدامات لازم را طبق قانون انجام خواهیم داد.

این مقام ارشد انتظامی کشور در مورد استعلامات کاندیداهای انتخاباتی اظهار داشت: یکی از 4 مرجع رسمی پاسخگویی به استعلامات نیروی انتظامی است؛ لیست ثبت‌نامی کاندیداها به ناجا ارجاع شده و هرگونه سوابقی که در پلیس آگاهی، پلیس امنیت و پلیس مبارزه با موادمخدر وجود داشته باشد برای وزارت کشور ارسال کرده‌ایم که این استعلامات مبتنی بر سوابق است.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی در مورد کنترل محافل انتخاباتی گفت: اگر در هر محفلی تخلفی صورت بگیرد ناجا طبق قانون با آن برخورد می‌‌کند؛ اگر جرم مشهود باشد یا شاکی داشته باشد و این مسئله خاص انتخابات نیست.

وی افزود: اگر گزارشی دریافت کنیم با حکم قضایی برخورد می‌کنیم.

سردار اشتری در مورد معاینه فنی خودروها اظهار داشت: به متولیان امر تأکید کرده‌ایم که با دقت لازم و سرعت معاینه فنی را انجام داده و امیدواریم خلأ‌ها حل شود.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور در خصوص سرانجام تلگرام گفت: این موضوعات در کارگروه تعیین مصادیق مطرح شده و ما اختلافی در این زمینه نداریم؛ نظرات خود را اعلام کرده‌ایم و در جلسه بعدی ان‌شاءالله نتایج نهایی اعلام می‌شود.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − سیزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!