0

انجام کار مجرمانه در شبکه‌های اجتماعی با هویت دیگران

دسته بندی ها : فضای مجازی 26 مرداد 1396 مدیر سایبرلا 447 بازدید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کردستان ازشناسایی و دستگیری فردی خبر داد که در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب و انجام کارهای غیر قانونی و مجرمانه از طریق اکانت‌های جعلی با هویت افراد حقیقی  می‌نمود‌.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ ‌فرامرز شاکری اظهار کرد: در پی مراجعه شخصی در شهرستان قروه با در دست داشتن مرجوعه‌ای قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب به پلیس فتا شهرستان قروه  مراجعه و اظهار داشت شخصی ناشناس در فضای مجازی و شبکه اجتماعی اکانتی به نام دخترم  ایجاد و اقدام به انتشار عکس خصوصی دخترم نموده است لذا در این رابطه شاکی و تقاضای رسیدگی دارم‌.

وی افزود: در این خصوص از شاکی پرونده تحقیق و اظهار داشت عکس‌های شخصی دخترم به همراه عکس‌های سایر دوستان و همکلاسی‌هایش در فضای مجازی و شبکه اجتماعی منتشر شده و از عکس‌های آنها بر روی صفحه شبکه اجتماعی استفاده شده است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد:  در ادامه با توجه به حساسیت موضوع کارشناسان زبده در پلیس فتا شهرستان قروه اقدامات فنى و تخصصى خود را آغاز و در پى یافتن عامل سازنده اکانت جعلی نمودند و گرداننده، صفحه شبکه اجتماعی مذکور شناسایی و مشخص گردید فردی اهل و ساکن شهرستان قروه می‌باشد‌. لذا با کار پلیسی متهم شناسایی و دستگیر گردید و به پلیس فتا انتقال داده شد‌. در خصوص موضوع از وی تحقیق که بدوا منکر واقعیت گردید لیکن با بررسی گوشی متهم و استخراج مستندات لازم، متهم به بزه انتسابی معترف و انگیزه خود را پوششی برای هویت واقعی خود در فضای مجازی و انتشار محتواهای مجرمانه، انجام کار خلاف و غیر قانونی اعلام نمود.

سرهنگ شاکری در پایان به کاربران توصیه کرد: اشخاصی که قصد دارند در شبکه‌های اجتماعی اعمال مجرمانه مرتکب شوند مثل بارگذاری محتواها و مطالب کذب و یا جرایم اخلاقی و از این دست جرایم، به جهت عدم شناسایی خود از هویت افراد دیگر و یا مشخصات جعلی استفاده می‌نمایند، لذا خانواده‌ها باید هوشیار باشند و نگذارند فرزندان آنها اطلاعات و تصاویری از خود و خانواده در شبکه‌های اجتماعی قرار دهند که قابلیت سوء استفاده داشته باشد‌.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 + پانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!