0

ایران قرارداد نفتی خود را با مشتریان قدیمی تمدید می کند

دسته بندی ها : فضای مجازی 13 آذر 1394 مدیر سایبرلا 473 بازدید
ایران در تلاش است تا پیش از برداشته شدن تحریم های غرب علیه این کشور، صادرات نفت خام خود را افزایش دهد، از این رو افزون بر تمدید قرارداد با مشتریان کنونی در حال مذاکره با مشتریان جدید است.
موج: ایران در حال تدارک تدابیری است تا صادرات نفت خام خود را پیش از لغو تحریم های غرب علیه برنامه هسته ای این کشور افزایش دهد؛ به همین منظور این کشور قراردادهایی را با بزرگترین خریدار خود چین برای سال ۲۰۱۶ امضا کرده است. تهران همچنین در حال مذاکره با خریداران احتمالی محموله های نفتی ایران در دوران پساتحریم است.
ایران که زمانی دومین صادرکننده عمده نفت خام در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بود، بسیار مشتاق است تا سهم از دست رفته خود را در بازارهای جهانی دوباره احیا کند.
بیژن زنگنه به محض ورود به هتل اینترکنتینتال وین، در جمع خبرنگاران گفت: افزایش تولید نفت خام و بازگشت به بازارهای جهانی پس از لغو تحریم ها، حق قانونی ایران است و هیچ کس نمی تواند این کشور را از حق قانونی خود منع کند.
وزیر نفت گفت: ایران می تواند بلافاصله پس از لغو تحریم ها حداقل روزانه ۵۰۰ هزار بشکه به تولید نفت خام خود بیفزاید و پس از آن ظرف مدت کوتاهی روزانه ۵۰۰ هزار بشکه دیگر نیز به این تولید می افزاییم به طوری که این مقدار در مجموع به یک میلیون بشکه می رسد و این بدان معنا است که تولید نفت خام ایران در مجموع به رقم سه میلیون و ٨٠٠ هزار تا سه میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز می رسد.
تولید و صادرات نفت خام ایران در پی تحریم های یک جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا به نصف کاهش یافته است، تهران اعلام کرده است که به محض برداشته شدن تحریم ها تولید و صادرات خود را نیم میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد.
شرکت سینوپک، بزرگترین شرکت پالایشی در آسیا، و شرکت دولتی ژوهای ژنرانگ چین قرار است در مجموع به طور میانگین روزانه ۵۰۵ هزار بشکه نفت خام از ابتدای سال ۲۰۱۶ از ایران خریداری کنند. این مقدار برابر با خرید کنونی این شرکت از ایران و نیز حدود نیمی از صادرات کنونی نفت خام ایران است.
چین در طول ۱۰ ماه گذشته روزانه ۵۳۶ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت خام از ایران خریده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱.۹ درصد کاهش نشان می دهد.
ایران هفته گذشته ۵۰ طرح عظیم نفت و گازی را در چارچوب مدل جدید قراردادهای نفتی این کشور معرفی کرد و از شرکت های بین المللی دعوت کرد تا در این طرح ها سرمایه گذاری و مشارکت کنند.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده + سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!