0

انتقام تلگرامی پس از طلاق و جدایی از همسر

دسته بندی ها : فضای مجازی 14 دی 1394 مدیر سایبرلا 790 بازدید

مرد جوان پس از جدایی از همسرش تصمیم به انتقام‌جویی گرفت. او که تصور می‌کرد خواهرزن وکیلش عامل جدایی آنها بوده است پس از هک کردن تلگرام او و دسترسی به عکس‌ها و اطلاعات محرمانه‌اش نقشه خود را عملی کرد.

به گزارش «انتخاب»، مدتی قبل یک وکیل دادگستری نزد مأموران پلیس فتا خراسان رضوی رفت و مدعی شد که فردی با هک کردن تلگرام او به اطلاعات و عکس‌های خصوصی وی دست پیدا کرده و برایش دردسر بزرگی به‌وجود آورده است. این زن گفت: از مدتی قبل متوجه شدم که فردی با هک کردن تلگرام من، با آشنایانم چت کرده و با گفتن حرف‌های دروغ، باعث شده که رابطه ما به هم بخورد. این فرد حتی به عکس‌ها و اطلاعات شخصی‌ام دست پیدا کرده و مرتب مرا تهدید می‌کند که با انتشار آنها در فضای مجازی آبرویم را می‌برد.

یا شکایت خانم وکیل، تحقیقات پلیس برای شناسایی هکر ناشناس شروع شد و کارشناسان پلیس توانستند با بررسی‌های تخصصی او را که مرد جوانی بود شناسایی و دستگیر کنند. وکیل جوان وقتی مقابل این مرد قرار گرفت، شوکه شد؛ چراکه او کسی نبود جز شوهرخواهر سابق او.

متهم که پس از دستگیری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به مأموران گفت: مدتی قبل من و همسرم به‌خاطر اختلافاتی که داشتیم از هم جدا شدیم. من زندگی‌ام را دوست داشتم و نمی‌خواستم همسرم را طلاق بدهم اما خواهرش که وکیل دادگستری است، وکالت او را به‌عهده گرفت و کاری کرد که در نهایت من و همسرم از هم جدا شویم. پس از طلاق، از خواهرزنم کینه به دل گرفتم. می‌‌خواستم هر طوری شده از او انتقام بگیرم.

ابتدا تصمیم گرفتم تلگرام وی را هک کنم. از طریق یک بدافزار، برایش پیامکی فرستادم. در این پیامک نوشته شده که «اگر تلگرام خود را از طریق لینک درج شده آپدیت نکنید، حذف خواهد شد». او با کلیک کردن روی لینک و وارد کردن کد امنیتی در واقع به من این امکان را داد که نسخه‌ای از تلگرام وی روی تبلتم داشته باشم. به همین راحتی توانستم به اطلاعات و عکس‌های او دست پیدا کنم و پس از آن تصمیم گرفتم روابط او را با آشنایانش خراب کنم. این بود که برای آنها از طرف خانم وکیل پیام‌های بی‌ربط می‌فرستادم و کاری کرده بودم که دعوایشان شود اما هرگز فکر نمی‌کردم دستگیر شوم.

سرهنگ جهانشیری با اشاره به صدور قرار قانونی برای متهم گفت: متأسفانه‌ به تازگی بدافزارهایی تولید شده که هکرها با استفاده از آنها می‌توانند تلگرام و شبکه‌های اجتماعی را هک کنند. او ادامه داد: اینگونه بدافزارها معمولا به‌صورت یک لینک و یک پیامک در اختیار طعمه‌ها قرار می‌گیرند. پیامک به‌گونه‌ای است که فرد را وسوسه می‌کند روی لینک کلیک کند. مثل شارژ جایزه، مکالمه رایگان یا حتی آپدیت کردن تلگرام. فرد پس از کلیک روی این لینک قربانی هکر می‌شود و هکر می‌تواند به راحتی به گوشی او نفوذ کند. سرهنگ جهانشیری از شهروندان خواست که روی لینک‌های ناشناس کلیک نکنند و هنگام ثبت‌نام در شبکه‌های اجتماعی سعی کنند از ثبت‌نام دومرحله‌ای استفاده کنند که امنیت بالاتری دارند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!