0

تبلیغات انتخاباتی خارج از زمان قانونی در فضای مجازی تخلف است

دسته بندی ها : فضای مجازی 5 خرداد 1400 کارشناس سایبرلا 374 بازدید
پیگیری پرونده در پلیس سایبری فتا, سایبرلا

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: هرگونه تبلیغات انتخاباتی برای کاندیداها در خارج از زمان تعیین شده در فضای مجازی، جزء موارد تخلفاتی محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی صورتی می‌پذیرد.

سرهنگ احسان آنقی، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به تبلیغات انتخابات پیش رو بیان داشت: رصد فعالیت ها و جریانات خبری مرتبط به انتخابات در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است و در صورت مشاهده مواردی مبنی بر رؤیت تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: بازه زمانی انجام تبلیغات مجاز انتخاباتی با بهره‌گیری از فضای مجازی همان بازه زمانی تبلیغات در فضای واقعی است و آغاز تبلیغات زود هنگام در فضای مجازی تخلف محسوب می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی یکی از آفت های فضای مجازی در دوران انتخابات را افزایش شایعات بی‌پایه و اساس علیه اشخاص و گروه‌های سیاسی خواند و بیان داشت: شهروندان می‌بایست ضمن حفظ هوشیاری، از عضویت در گروه‌های ناشناس خودداری کنند و به‌هیچ‌عنوان محتوای کذب و شایعات موجود در فضای مجازی را بازنشر نکنند.

سرهنگ آنقی تصریح کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا روند تبلیغات انتخابات کمی متفاوت‌تر از گذشته است چرا که تبلیغات بیشتر در فضای مجازی بوده و می‌طلبد کاربران در این فضا، اخلاق‌مداری را به‌عنوان یک اصل، اولویت فعالیت خود قرار دهند و در این خصوص مدیران کانال و گروه‌هایی که اخبار مبنی بر انتخابات در آن‌ها درج می‌شود باید با حساسیت بسیار بالایی، مطالب را پیگیری کنند.

این مقام مسئول گفت: جرائم انتخاباتی از قبیل انتشار هجو یا هجویه و یا هرگونه محتوای توهین آمیز در فضای مجازی علیه انتخابات، درج محتوای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی خارج از مدت‌زمان مقررشده برای فعالیت انتخاباتی، تشویش اذهان عمومی، سیاه نمایی و بیان مطالب خلاف واقع علیه کشور، ایجاد اختلافات مابین اقشار جامعه به‌ویژه از طریق طرح مسائل قومی و نژادی و انتشار هرگونه نتایج نظرسازی و نظرسنجی کاذب در خصوص انتخابات و نامزدهای انتخاباتی جرم است و برابر قانون با هنجارشکنان برخورد خواهد شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: با توجه به لزوم احزار هویت اعضا در کانال ها و گروه های شبکه های اجتماعی در صورت عدم اشرافیت مدیران آن، مسئولیت درج اخبار خلاف واقع و موارد ممنوعه متوجه شخص اول کانال یا گروه مربوطه می‌باشد و کاندیداها نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلفاتی در فضای مجازی با در دست داشتن سوابق و ادله موجود و با مراجعه به مراجع قضایی و طرح شکایت قانونی در پلیس فتا مرکز استان و شهرستان‌ها اقدام  کنند.

منبع: پلیس فتا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار + نوزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!