0

انعقاد 42 میلیاردی قرارداد فروش محصولات دانش‌بنیان در فن بازار 94

دسته بندی ها : فضای مجازی 4 شهریور 1395 مدیر سایبرلا 462 بازدید

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه در رویداد فن‌بازار تلاش می‌شود تا فناوری‌های دارای TRL بالاتر از سطح 6 عرضه شود، گفت: در حال حاضر کارخانجات کشور به دنبال خرید لیسانس نیستند چرا که اگر این امر اتفاق می‌افتاد صاحبان صنایع در فن بازارها نقش پررنگ‌تری داشتند.

ایسنا: دکتر وحید احمدی در حاشیه فن‌بازار جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران سیاست اصلی وزارت علوم را برگزاری فن بازارها در طول سال ذکر کرد و گفت: در سال گذشته حدود 5000 طرح فناورانه در سامانه TRL به ثبت رسید و این امر یکی از اقدامات وزارت علوم به شمار می‌رود.

احمدی TRL را استانداردی برای ارزیابی محصولات دانش بنیان ذکر کرد که بر اساس آن درجه آمادگی فناوری‌ها برای ورود به عرصه تجاری‌سازی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و یادآور شد: TRL سطح یک تا سه برای تولید اولیه و پایلوت محصولات فناورانه است و TRL9 محصول آماده تجاری‌ساز است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در این دوره از فن بازارها گواهینامه مربوط به TRL فناوری‌های عرضه شده ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: این گواهینامه دارای ارزش بسیار بالایی است و می‌تواند به هر نهادی برای تجاری‌سازی محصولات خود ارائه دهند.

وی با اشاره به جزئیات برنامه‌های فن بازار سال جاری، یادآور شد: از میان 5000 طرح ارائه شده در سامانه، 400 محصول برای عرضه در این فن بازار انتخاب شدند.

احمدی ادامه داد: در این فن بازار دستاوردهای 23 استان کشور در 90 غرفه از مراکز رشد، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و مراکز تامین مالی عرضه خواهد شد.

 معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه در این نمایشگاه محصولات عرضه شده در این فن بازار دارای TRL بالاتر از سطح شش است، ادامه داد: هدف از برگزاری این فن‌بازار، استفاده از ظرفیت‌های تجاری‌سازی منطقه آزاد انزلی، هدایت سرمایه‌گذاران خارجی به سمت طرح‌های بومی و پیگیری قراردادهای منعقد شده در دوره‌های قبل فن بازار است.

وی با تاکید بر اینکه در فن بازار سال گذشته 42.5 میلیارد تومان قرارداد منعقد شد، گفت: برگزاری این فن بازارها در طول سال پیگیری می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به قراردادهای عملیاتی شده، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال انتقال فناوری دستگاه زباله‌سوز با همکاری یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری گیلان از جمله قراردادهایی است که به مرحله عملیاتی رسیده که  بر اساس این قرارداد 80 درصد قطعات مورد نیاز این زباله‌سوز در داخل کشور تولید می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت نفوذ فناوری‌ها در داخل صنایع، گفت:‌ در هر حاضر کارخانه‌های ما مبتنی بر خرید لیسانس نیستند و تمرکز فعالیت آنها بر واردات است این در حالی است که اگر صنایع کشور مبتنی بر لیسانس باشند صاحبان صنایع در فن بازارها حضور پررنگ‌تری خواهند داشت.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!