0

هشدار هکر ناشناس به کاربران چاپگرهای بدون رمز

دسته بندی ها : فضای مجازی 20 بهمن 1395 مدیر سایبرلا 358 بازدید

یک هکر ناشناخته به کاربران چاپگرهای بدون رمز متصل به اینترنت هشدار داد.

به گزارش مهر، در اوایل هفته جاری برخی کاربران اینترنتی در سراسر جهان تصاویری از پیام های هشدار در شبکه های مجازی منتشر کردند که به دستگاه های چاپگر این افراد ارسال شده بود.

هکری که خود را Stackoverflowin می نامد به طور خودکار دستوراتی را به دستگاه های در معرض خطر هک ارسال می کند و به کاربران اطلاع می دهد که باید سطح امنیت خود را بهبود بخشند.

Stackoverflowin همچنین در این هشدار از کاربران درخواست می کند: «این پورت را ببندید تا چاپگرهایتان در آینده از خطر هک محفوظ بمانند».

این هکر ناشناس ادعا می کند تا به حال به ۱۵۰ هزار چاپگر بدون رمز حمله کرده و پیامی به آنها ارسال کرده مبنی برآنکه دستگاه های هدف با پروتکل کنترل انتقال اطلاعات TPC مربوط به پورت ۹۱۰۰ فعال است.

یک اسکن ساده در Shodan.io نشان داد بیش از ۱۴۷ هزار چاپگر متصل به اینترنت رمزگذاری نشده اند. بیشترین میزان چاپگرهای رمزگذاری نشده نیز به آمریکا (۶۵ هزار دستگاه) و استرالیا (۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه) تعلق داشت.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 + 12 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!