0

فروش ساده لوحانه موبایل به مبلغ هیچ!/ استفاده از خدمات پیامکی حساب بانکی را جدی بگیرید

دسته بندی ها : فضای مجازی 6 مهر 1397 مدیر سایبرلا 431 بازدید

استفاده از خدمات پیامکی واریز و برداشت حساب بانکی را جدی بگیرید.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر ضرورت استفاده مشتریان از ابزارهای ارتباطی بانکی گفت: شهروندان می‌بایست جهت اعمال کنترل لازم بر حساب و اطلاع از تمام تراکنش‌های بانکی خود جدیت لازم را نشان داده و با هدف جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی، امنیت حساب‌های بانکی خود را به واسطه استفاده از خدمات پیامکی واریز و برداشت حساب بانکی بهره ببرند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ‌ دوم علی سرحدی در تشریح این خبر گفت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی مردی جوان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارت شاکی پرونده مشخص شد که این فرد اقدام به فروش تلفن همراه خود از طریق یکی از سایت‌های درج آگهی می‌نماید و در پی آن شخصی با ایشان تماس و ابراز تمایل جهت خرید کالا را نموده است. بعد از بازدید و توافقات صورت گرفته، خریدار با نمایش تصویری از پنجره پرداخت از طریق موبایل بانک، مدعی واریز مبلغ 16 میلیون ریال به حساب فروشنده می‌شود و جلب اعتماد فروشنده جنس مورد نظر را تحویل می‌گیرد. فروشنده در پی بررسی موجودی حساب بانکی خود متوجه عدم انتقال وجه شده و دیگر موفق به برقراری تماس با خریدار نمی‌شود.

سرهنگ سرحدی خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا با یکسری تحقیقات فنی متهم را که جوانی 19ساله است شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: متهم که در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه نسبت به شاکی بود در مواجهه با ادله ارائه شده به بزه انتسابی خود اعتراف و اظهار نمود بعد از این که تلفن همراه مورد نظر خود را در یکی از سایت‌های درج آگهی می‌یابد با وجود این‌که پولی در دست نداشته با فروشنده قرار می‌گذارد و با نمایش تصویری از پنجره پرداخت از طریق همراه بانک، قربانی را مجاب و جنس مورد نظر را تحویل می‌گیرد.

رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان با اشاره به معرفی متهم به مقام قضائی از شهروندان خواست تا حد امکان برای دریافت وجه جنس فروخته شده، از وجوه نقد و یا کارت عابر بانک استفاده نموده و در صورت واریز وجه از طریق همراه بانک با فعال کردن سامانه پیامکی و بررسی موجودی حساب خود نسبت به انتقال وجه صورت گرفته اطمینان حاصل نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده − 13 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!