0

اوراق سلف بنزین بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه در بورس انرژی عرضه می شود

دسته بندی ها : فضای مجازی 1 شهریور 1395 مدیر سایبرلا 483 بازدید

اوراق سلف بنزین بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه به ارزش سه هزار میلیارد ریال، فردا در بورس انرژی عرضه می شود.

روزنامه آسیا: فاز نخست بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی خاورمیانه، قرار است تا پایان امسال به بهره برداری برسد و روزانه ۱۲ میلیون لیتر را روانه بازار کند و هنوز محصولی را تولید نکرده است.

راه اندازی این طرح، بارها به تاخیر افتاده و مجری این طرح، همواره کمبود منابع مالی را بهانه کرده بر این اساس قرار است با انتشار اوراق سلف موازی استاندارد بنزین، بخشی از نقدینگی اجرای این طرح، تامین و مشکل مالی بر طرف شود.

بورس انرژی گزارش داده است که ۵۹۲ میلیون و ۴۰۰ هزار و یک سهم با قیمت پایه بیش از ۹۵۰ میلیون و ۱۴۱ هزار ریال فردا (سه شنبه) در تابلوی سلف موازی استاندارد بازار مشتقه بورس انرژی ایران عرضه می شود.

اوراق سلف موازی استاندارد بنزین اکتان ۹۰ شرکت نفت ستاره خلیج فارس با نماد (ستاره ۹۶۱) فردا عرضه می شود.

ارزش این تامین مالی سه هزار میلیارد ریال تعیین شده و هدف از آن، تامین مالی برای اجرای طرح های شرکت نفت ستاره خلیج فارس، بزرگترین پالایشگاه تولیدکننده بنزین در کشور است.

به گزارش ایرنا، اوراق سلف نوعی از ابزارهای تامین مالی اسلامی به شمار می روند که براساس آن، پس از انتشار اوراق سلف، خریداران این اوراق می توانند در سر رسیدها، می توانند یا اقدام به دریافت محصول کنند و یا اینکه معادل ارزش آن را دریافت کنند.

پالایشگاه ۳۶۰ هزار بشکه ای ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه در دست ساخت میعانات گازی منطقه خلیج فارس و حتی خاورمیانه، از ظرفیت تولید روزانه ۳۶ میلیون لیتر بنزین و ۱۴ میلیون لیتر گازوییل با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا برخوردار بوده و در کنار این دو فرآورده استراتژیک نفتی محصولات دیگری همچون ۲هزار تن در روز گاز مایع، سه میلیون لیتر سوخت هواپیما و ۱۳۰ تن گوگرد تولید وعرضه خواهد شد.

در شرایط کنونی، ساخت کل طرح پالایشگاه ستاره خلیج فارس به میزان ۸۶ درصد کامل شده و پیشرفت ساخت و راه اندازی فاز نخست این طرح پالایشگاهی ایران و خاورمیانه از مرز ۹۰ درصد عبور کرده است.

براساس برنامه زمان بندی، امسال واحد تقطیر این پالایشگاه میعانات گازی و سال آینده دیگر واحدهای فرآیندی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

قرار است که با راه اندازی فاز نخست تا پایان امسال، روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو۴ عرضه شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شش + شانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!