0

دستگیری مدیران کانال گرگان مجازی که علیه عفت و اخلاق عمومی فعالیت می‌نمودند

دسته بندی ها : فضای مجازی 11 خرداد 1396 مدیر سایبرلا 439 بازدید

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان با بیان اینکه سوء‌استفاده از کاربران شبکه‌های اجتماعی در راستای اهداف مجرمانه یکی از شگردهای مجرمان سایبری است، گفت: در پی رصد فضای مجازی کارشناسان پلیس فتا متوجه کانالی در یکی از شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان “Gorgan_majazi” شدند که ضمن ترغیب و تحریک کاربران با برگزاری مراسماتی تحت عنوان چالش و تهیه فیلم و تصویر از دختران و پسران نوجوان، از آنها سوء استفاده می‌کردند.

به گزارش پلیس فتا، سروان صاحبکاران اظهار کرد: گردانندگان این کانال شبکه اجتماعی که بیش از هزار عضو داشت با برگزاری این دست چالش‌ها و مراسمات به دنبال سوءاستفاده‌های جنسی و غیر اخلاقی از کاربران بودند.

‌وی افزود: انتشار فراخوان مبنی بر برگزاری چالش مانکن برای خانم‌های بدون حجاب و تحریک کاربران جوان و نوجوان جهت ‌تهیه فیلم و درج در کانال ‌فوق بخشی از فعالیت‌های مدیران این کانال بود که تلاش داشتند با جمع آوری کلیپ و عکس از کاربران از انها اخاذی جنسی نمایند.

سروان صاحبکاران از دیگر اقدامات  گردانندگان این کانال را انتشار تصاویر مستهجن و مبتذل، فحاشی و توهین به برخی از شهروندان، خواند و گفت: جهت دهی افکار مخاطبان جهت انجام اعمال خارج از عرف و هنجارشکنی اجتماعی شیوه به دام اندازی این مجرمان بود.

مسئول پلیس فتا استان گلستان افزود: با توجه به حساسیت موضوع با انجام اقدامات اطلاعاتی و شگردهای پلیسی و پس از هماهنگی با دادیار محترم شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان نهایتا دو نفر از مدیران اصلی کانال فوق شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: متهمان انگیزه خود از انجام این کارها را ایجاد تنوع و سرگرمی اعلام نموده و ضمن ابراز ندامت و پشیمانی اظهار داشتند که از قانون جرایم رایانه‌ای ‌و مجرمانه بودن اقدامات خود اطلاعی نداشتند.

سروان صاحبکاران ضمن توصیه ‌به کاربران در خصوص‌ انتشار اخبار و محتوای تحریک آمیز و غیر اخلاقی در فضای مجازی‌ از  همه کاربران خواست قانون جرایم رایانه‌ای را مطالعه‌ نموده و فعالیت‌های خود را مطابق این قانون انجام دهند.

وی در توصیه به خانواده‌ها از آنان خواست فرزندان خود را در فضای مجازی رها ننمایند و حتما به فرزندان خود آموزش دهند که به هیچ عنوان عکس و کلیپ شخصی از خود در اختیار چنینی کانال‌ها و گروه‌های قرار ندهند.

مسئول پلیس فتا گلستان در ادامه ‌با اشاره به اشراف اطلاعاتی کارشناسان این پلیس  بر فضای مجازی افزود: با کاربرانی که در فضای مجازی اقدام به هنجارشکنی نموده‌ و اعمال خارج از عرف انجام می‌دهند برابر قانون رفتار خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!