0

کاخ سفید یاهو را تهدید کرد؛ یا اطلاعات کاربران را بدهید یا روزی ۲۵۰ هزار دلار جریمه

دسته بندی ها : فضای مجازی 21 شهریور 1393 مدیر سایبرلا 1081 بازدید

مقاومت شرکت یاهو در برابر افشای اطلاعات خصوصی کاربران علی‌رغم درخواست‌های مکرر دولت باعث عصبانیت آژانس امنیت ملی آمریکا شده است.

به گزارش فارس به نقل از راشیا تودی، همین مساله موجب شده تا دولت آمریکا به طور رسمی شرکت یاهو را تهدید کند. بر این اساس کاخ سفید از یاهو خواسته یا تمامی اطلاعات مد نظر دولت در مورد کاربران این سایت را افشا نماید یا روزنامه 250 هزار دلار جریمه پرداخت کند.

ران بل، یکی از مدیران یاهو در این مورد گفته است این شرکت درخواست دولت را غیرقانونی می داند و به همین علت اقتدار دولت آمریکا را به چالش کشیده است. درخواست این اطلاعات در راستای اجرای برنامه جاسوسی پریسم صورت می گیرد که پیش از این توسط ادوارد اسنودن افشا شده بود.

بر اساس افشاگری های اسنودن تا پیش از این همه شرکت های فناوری امریکا و از جمله یاهو با اجرای برنامه یاد شده همکاری می کردند، اما پس از افشای این مساله که شهرت و اعتبار غول های آی تی را لکه دار کرد برخی از آنها تلاش کردند این همکاری ها را شفاف تر کنند.

جزییات تلاش های یاهو برای مقاومت در برابر این خواست ها افشا نشده، اما بر اساس درخواست دادگاهی فدرال در آمریکا این شرکت موظف به تبعیت از خواست های جاسوسان آژانس امنیت ملی آمریکاست. با این وجود یاهو کماکان این درخواست ها را غیرقانونی دانسته و می گوید دلیلی برای افشای هویت کاربرانش وجود ندارد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!