0

سالم سازی فضای ارتباطات و اطلاعات امری ضروری است

دسته بندی ها : فضای مجازی 13 دی 1394 مدیر سایبرلا 975 بازدید

دادستان کل کشور گفت: سالم سازی فضای ارتباطات و اطلاعات امری ضروری محسوب می‌شود و باید بستری امن برای تبادل اطلاعات ایجاد شود.

فارس: حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نشست مشترک پلیس فتا با قضات رسیدگی‌کننده به پرونده‌های جرایم رایانه‌ای و اینترنتی که صبح امروز در ساختمان مرکزی پلیس فتا برگزار شد، اظهار داشت: بدون تردید در فضای ارتباطات و اطلاعات که امروز در جهان وجود دارد آنچه که از سوی بشر ساخته شده تمام ابعاد زندگی اجتماعی انسان را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی افزود: این دست ساخته بشر بسیار حرکت سریع و اثرگذاری در ارتباط با ابعاد مختلف زندگی اجتماعی و تولید و تبادل اطلاعات داشته است.

وی با بیان اینکه باید از این فناوری در جهت توسعه اجتماعی بهره ببریم، گفت: در بهره گرفتن از فضای سایبری و فناوری‌های نوین در زندگی اجتماعی تردیدی نیست و هیچ کس در کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی در این زمینه تردیدی نداشته است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: ما باید از این امکان در جهت علم‌افزایی و ارتباطات اجتماعی استفاده کنیم اما نکته‌ای که وجود دارد وجود امنیت در این فضا است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد امنیت در فضای مجازی گفت: مقام معظم رهبری به عنوان دیده‌بانی تیزبین در موقع مناسب طی فرمانی اعلام کردند که باید مرکزیتی این مدیریت را بر عهده بگیرد که هم از این فضا در جهت پیشرفت کشور استفاده شود و هم در تعامل با جهان یک دست برتر وجود داشته باشد.

رئیسی با تأکید بر اینکه سالم‌سازی فضای مجازی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است گفت: قطعا تولید و تبادل اطلاعات در یک فضای امن صورت می‌گیرد و اگر فضا ناامن باشد و امنیت روانی و اجتماعی جامعه مخدوش شود قطعا اطلاعات و داده‌ها از امنیت لازم برخودار نخواهد بود، فضای ناسالم هرگونه پیشرفت را دچار مشکل می‌کند.

 

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 + ده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!