0

فروش گذرواژه‌های یاهو و جیمیل در دارک‌وب

دسته بندی ها : فضای مجازی 20 اسفند 1395 مدیر سایبرلا 324 بازدید

یک‌میلیون حساب کاربری یاهو و جیمیل، شامل نام کاربری، آدرس پست الکترونیکی و گذرواژه، توسط هکرها در دارک وب به حراج گذاشته شد.

به گزارش تسنیم، طی اعلام یک فروشنده در دارک‌وب، به‌نام (SunTzu583)، اطلاعات 100 هزار حساب کاربری یاهو از طریق سوءاستفاده از یک آسیب‌پذیری پیداشده (Last.fm) در سال 2012، 145 هزار حساب کاربری یاهو از طریق آسیب‌پذیری ادوبی در سال 2013 و الباقی حساب‌های یاهو از طریق هک (MySpace) صورت گرفته است. هرکدام از اطلاعات مسروقه به مبلغی بین 0.0097 بیت کوین تا 0.0102 بیت کوین قیمت‌گذاری شده است.

این فروشنده دارک‌وب (SunTzu583)، اعلام کرد اطلاعات 500 هزار حساب کاربری جیمیل را در سال 2008 از طریق هک MySpace، در سال 2013 از طریق هک (Tumblr) که یک وب‌گاه ارائه‌دهنده خدمات شبکه‌های اجتماعی است و در سال 2014 از طریق انجمن امنیتی بیت‌کوین، به دست آورده است. برای هریک از این حساب‌های کاربری مبلغ 0.0219 بیت‌کوین تعیین‌شده است. این مبلغ دو برابر مبلغ تعیین‌شده برای حساب‌های کاربری یاهو بوده و ضمناً 450 هزار حساب کاربری جیمیل که برای فروش لیست شده‌اند، از طریق نقض داده‌ها دست آمده و به مبلغ 0.0199 بیت کوین به فروش می‌رسند. این حساب‌ها، برای بازه زمانی 2010 الی 2016 هستند.

مارتین سوئنی (Martin Sweeney)، مدیرعامل شرکت امنیتی راولین (Ravelin) گفت: «دارک‌وب شایع‌ترین محل برای کارهای غیرقانونی و پرداخت‌های غیرمجاز است. برای بررسی سرقت‌هایی که در مشاغل گوناگون صورت می‌گیرد، هرسال انگلیس میلیاردها پوند هزینه می‌کند.»

وی افزود: «مشاغل شروع به پاسخ متقابل کرده‌اند. به‌عنوان‌مثال با استفاده از روش‌های دقیقی مانند یادگیری ماشینی و تائید دومرحله‌ای به پوشاندن حفره‌های امنیتی پرداخته‌اند؛ اما تمامی این روش‌ها بدون وجود آموزش کافی برای کاربران و افزایش توانایی نیروهای پلیس در زمینه سایبری، سودمند نخواهد بود و کماکان فرصت بزرگی برای سارقان، قاتلان و… وجود خواهد داشت.»

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفت + 9 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!