0

انتظارات غولهای نفتی برای سرمایه گذاری در ایران

دسته بندی ها : فضای مجازی 21 آبان 1394 مدیر سایبرلا 509 بازدید

شانا: به گزارش خبرگزاری رویترز از ابوظبی، مدیران شرکتهای بزرگ نفتی جهان با اشاره به چالشهای کنونی ناشی از دوران افت قیمت نفت، خواهان اعطای شرائط قراردادی مناسب تر برای سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران هستند. ایران در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که برای جذب سرمایه گذاران و خریداران نفت، پیش نویس قراردادهای تازه نفت و گاز خود را آماده کرده است اما شرائط این قراردادها هنوز مشخص نیست.

جمهوری اسلامی قصد دارد قراردادهای جدید نفت و گاز خود را در ماه نوامبر امسال در تهران و در ماه فوریه سال آینده میلادی در لندن اعلام کند.

پاتریک پویان، مدیر عامل شرکت فرانسوی توتال گفت: دغدغه اصلی به منابع و فرصتها مربوط نمی شود، بلکه دغدغه اصلی ما به سودآوری بر می گردد.

وی افزود: ما از فرصتهای موجود در ایران در بخشهای نفت، گاز، پتروشیمی و پخش، درک خوبی داریم اما همه اینها به شرائط قراردادی مطلوب نیاز دارد و به همین دلیل ما همچنان در انتظار می مانیم.

این مدیر فرانسوی اعلام کرد که شرکت توتال به احتمال زیاد در همایش وزارت نفت ایران در تهران برای اعلام شرائط قراردادی جدید، حضور خواهد داشت.

مارتن وتسلار، از مدیران شرکت انگلیسی-هلندی شل نیز گفت: شرائط کنونی قیمت نفت و ذخایر نفتی سبب شده است که امروز دیگر قراردادهای بیع متقابل برای هیچکس جذاب نباشد.

تحریمهای غربی علیه ایران سبب شده بود در سرمایه گذاری در توسعه میدان های جدید نفتی در ایران خلل ایجاد شود و ایران امیدوار است بلافاصله پس از پایان تحریمها، ۵٠٠ هزار بشکه و چند ماه پس از آن، ۵٠٠ هزار بشکه دیگر به تولید نفت خود اضافه کند.

پویان گفت: به احتمال بسیار ایران می تواند تولید روزانه خود را ۴٠٠ هزار تا ۵٠٠ هزار بشکه افزایش دهد اما افزایش تولید پس از آن، به زمان بیشتری نیازمند است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 − 15 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!