0

نمایندگان مجلس به دنبال تشکیل کمیسیون دائمی «فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال» هستند

مجلس یازدهم شورای اسلامی

نمایندگان مجلس یازدهم به دنبال تشکیل کمیسیون دائمی «فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال» در مجلس هستند. پیش از این برخی از نمایندگان در نامه‌ای پیشنهاد راه‌اندازی کمیسیون ویژه «فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال» را به هیات رئیسه مجلس ارائه داده بودند که به گفته نماینده تهران کمیسیون ویژه محدودیت‌های بسیاری در تهیه طرح و تصمیم‌گیری‌های مربوط به فناوری اطلاعات دارد.

رضا تقی‌پور، وزیر اسبق ارتباطات که حالا به عنوان نماینده تهران وارد مجلس یازدهم شده در مورد جزییات این خبر گفت: «در ابتدا پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال را با امضای ۲۰ نماینده به هیات رئیسه ارائه دادیم؛ اما ما به صورت جدی دنبال این هستیم تا کمیسیون دائمی «فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال» در مجلس تشکیل شود». او ادامه داد: «البته این موضوع نیازمند تغییر در ساختار مجلس است و برای تشکیل کمیسیون دائمی فضای مجازی باید طرحی نوشته شود.»

به گفته تقی‌پور پس از تشکیل رسمی کمیسیون‌ها در مجلس یازدهم، این طرح در کمیسیون صنایع و معادن به عنوان کمیسیون اصلی و در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس به عنوان کمیسیون فرعی بررسی می‌شود. او همچنین تاکید کرد: «پس از اتمام بررسی کمیسیون‌ها، این طرح در صحن علنی مطرح می‌شود و اگر نمایندگان به آن رای دادند، به عنوان کمیسیون چهاردهم به کمیسیون‌های موجود در مجلس افزوده می‌شود.» براساس گفته‌های تقی‌پور تشکیل کمیسیون دائمی فضای مجازی فرآیندی است که دوماه به طول می‌انجامد.

نماینده تهران همچنین در مورد تفاوت کمیسیون ویژه و دائمی بیان کرد: «کمیسیون ویژه موقتی است و در تهیه طرح‌ها و لوایح محدودیت‌های بیشتری دارد و تصمیماتی که در این کمیسیون گرفته می‌شود، به استحکامی و ثبات کمیسیون دائمی نیست.در صورتی که برای مسائل مربوط به فناوری اطلاعات نیاز به کمیسیون دائمی داریم.»

اوایل خردادماه نمایندگان مجلس دوره یازدهم در نامه‌ای پیشنهاد تشکیل کمیسیون «فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال» را به هیات رئیسه ارائه دادند. علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس  با استقبال از این پیشنهاد نمایندگان درمورد آخرین وضعیت این نامه اعلام کرد که این نامه در دبیرخانه است و هنوز برای بررسی در اختیار هیات رئیسه قرار نگرفته است. پیش از این و در مجلس دهم هم نمایندگان تلاش کردند تا کمیسیون فضای مجازی راه‌اندازی کنند که این تلاش بی‌نتیجه ماند و در مجلس دهم فراکسیون فضای مجازی اعلام موجودیت کرد.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 + دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!