0

قرارداد فروش 20 هزار تن ورق به کشورهای خارجی در حال نهائی شدن است

دسته بندی ها : فضای مجازی 12 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 539 بازدید

مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: با ورود این شرکت به بازار خارجی قرارداد فروش 20 هزار تن ورق برای پروژه های نفت و‌گاز کشورهای اروپایی، آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس در حال نهایی شدن است.

ایرنا: عزیز قنواتی روز شنبه در نشستی به مناسبت گرامیداشت روز کارگر در سالن جلسات این شرکت اظهار کرد: در سال گذشته تمامی شرکت های بزرگ فولادی بدترین سال خود را سپری کردند چرا که رکود در بازار جهانی ، عدم اختصاص بودجه به پروژه های عمرانی و کاهش قیمت نفت شرایط دشواری را در این عرصه ایجاد کرده بود .

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: سال گذشته حدود سه میلیون تن از محصولات شرکت های فولادی در انبارها انباشته شد اما با همکاری وزارت صنعت ،معدن و تجارت و ترمیم تعرفه ها از زیاندهی بیشتر این شرکتها جلوگیری شد.

وی بیان کرد: باتوجه به افزایش نرخ جهانی فولاد در سال جاری شرایط خوبی برای شرکت های فولادی ایجاد شد که توانستیم تهدیدها را برای خود به فرصت تبدیل کنیم و از قابلیت های خود در مقابل تهدیدها به خوبی استفاده کنیم.

قنواتی به رشد هفت درصدی محصولات خود در سال 94 نسبت به سال 93 اشاره کرد و‌گفت: فولاد اکسین باتکیه بر قابلیت های داخلی موفق شد در محصولات با ارزش افزوده بالای 35 درصد رشد را تجربه کرده و در زمینه افزایش کیفی محصولات نیز با رشد سه درصدی همراه شود .

وی اظهار کرد: فولاد اکسین در سال گذشته باتکیه بر توان داخلی موفق شد هشت محصول جدید را به بازار ارائه کند و بسیاری از اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی را به مرحله اجرا درآورد .

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: صنعت فولاد اکسین یک صنعت خاص بوده که مشابه داخلی ندارد و در سخت ترین شرایط توانستیم آمادگی تولید خود را از 79 درصد در سال 93 به 89 درصد در سال 94 ارتقا دهیم که در شرایط تحریم خود یک حماسه ملی به شمار می رود .

وی بیان کرد: پارسال حدود 400 میلیارد ریال صرفه جویی ارزی در بخش واردات قطعات مورد نیاز به دلیل بومی سازی آن ها انجام دادیم که این حرکت نیز در شرایط تهدید یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ متخصصان داخلی به شمار می رود .

قنواتی بیان کرد: زمانی که به کالای داخلی توجه شود به همان میزان نیز از واردات بی رویه و خروج ارز از کشور جلوگیری شده، حضور نیروهای خارجی در کشور کمتر شده و به ایجاد اشتغال در بخش های مختلف این صنعت کمک می شود .

وی ادامه داد: در زمینه بازرگانی نیز از 837 هزار تن تولید در سال 94 بیش از 780 هزارتن آن به فروش رفت و این میزان فروش برای یک شرکت فولادی آن هم در دوران تحریم یک کارنامه خوب است .

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به اینکه یکی از دلایل اصلی بهبود وضعیت فروش سهولت در شرایط واگذاری محصولات به مشتریان بود گفت: تاریخ تحویل، شرایط فروش و جلب اعتماد مشتری برای خرید کالای با کیفیت ازجمله مواردی بود که باعث شد در سال 94 با وجود مشکلات اقتصادی و مالی بازهم بتوانیم فروش خوبی داشته باشیم.

وی بیان کرد: در سال گذشته تمامی مواد اولیه محصولات خود را از داخل خریداری کرده و امسال نیز باتوجه به قراردادهای جدید داخلی سعی می کنیم تمامی نیازهای خود را از داخل تامین کنیم.

قنواتی بیان کرد: باتوجه به ظرفیت خوبی که در تولید در این شرکت وجود دارد این توانایی وجود دارد که تمامی ورق های مورد نیاز ساخت لوله برای شرکت های بزرگ نفت و گاز را با نرخ مناسب و کیفیت بالا تولید کنیم.

وی همچنین به روند اجرای طرح توسعه فولادسازی اشاره کرد و افزود: در سال 94 تمامی اقدامات در این راستا انجام شده و پیش نویس قرارداد ها و فاینانس آن نیز اماده شده است و با رفع کامل تحریم ها و بازگشایی سوئیفت می توانیم بهتر این طرح را اجرا کرده و حدود یک هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد کنیم .

وی به کاهش زیان عملیاتی این شرکت در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: تا سال 91 این شرکت با زیان عملیاتی بالایی مواجه بود اما از سال 92 تاکنون باتوجه به استفاده از قابلیت ها و فناوری های این شرکت، علاوه بر اینکه زیان را از بین برده ایم آن را نیز به سود عملیاتی تبدیل کرده ایم.

قنواتی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که باعث ایجاد رکود در صنعت فولاد و بخصوص فروش ورق عریض شد نبود تعرفه مناسب و وارد شدن بیش از یک میلیون تن ورق به داخل بود که نیاز است از این پس در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ، از این واردات بی رویه جلوگیری شده و به تولید داخل بیشتر اعتماد شود . وی به قرارداد جدید با شرکت ملی نفت اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر تولید 40 میلیون تن ورق عریض برای ساخت لوله های مورد نیاز نفت نهایی شده است .

وی ادامه داد: برای سال جاری حدود 500 هزار تن از 950 هزارتن ورق API درنظر گرفته شده و باقی آن نیز به صورت ورق معمولی تولید خواهد شد تا بتوانیم به 70 درصد ایجاد ارزش افزوده مد نظرمان دست یابیم.

وی با بیان این که تاکنون 21 قلم کالای جدید را به مرحله تولید رسانده و هشت قلم دیگر نیز در دستور کار است گفت: در حال حاضر ضمن این که به افزایش میزان تولید توجه داریم به دنبال توسعه از طریق صنایع پایین دست و بالا دست نیز هستیم و به دنبال محصولی هستیم که ایجاد اشتغال بیشتری دارد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده + هشت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!