0

شفاف سازی قرارداد بانک مرکزی با "FATF"

دسته بندی ها : فضای مجازی 16 تیر 1395 مدیر سایبرلا 419 بازدید
یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه توان دفاعی کشور خط قرمزی است که کسی نباید از آن عبور کند، تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره کننده باید در خصوص این توافق و امضا شدن یا عدم امضای آن پاسخگو باشد و افکار عمومی را روشن کند.

راه‌دانا: حسن هانی زاده، کارشناس مسائل سیاسی در خصوص توافق میان بانک مرکزی ایران و سازمان بین المللی پولشویی (FATF) اظهار داشت: هر گونه توافق نامه و تعامل ایران با غرب و نهاد های بین المللی که منجر به تضعیف قدرت نظامی ایران شود، از نظر ملت ایران قابل قبول نیست.

وی افزود: اگر توافق با FATF بر اساس مسائلی باشد که امروز در کشور مطرح می‌شود این توافق قدرت نظامی ایران را نشانه گرفته است؛ این در حالی است که توان دفاعی ایران یک استراتژی است که جمهوری اسلامی ایران آن را دنبال می کند.

این کارشناس مسائل سیاسی اذعان داشت: آمریکا از ابتدای مذاکرات به دنبال طرح مسائلی در خصوص توان دفاعی ایران و تولیدات موشکی کشور بوده تا بتواند قدرت ایران را در منطقه به شدت کاهش داده و کشور را به حاشیه ببرد که به نظر می رسد توافق با FATF هم در همین راستا است.

هانی زاده با بیان اینکه عملکرد مسئولین در این قرارداد باید برای همه شفاف شود خاطر نشان کرد: این توافق در صورتی که به صورت رسمی و در سکوت بسته شده باشد، مشکلات و موانع زیادی برای دولت و دستگاه های نظامی کشور در آینده ای نه چندان دور به وجود خواهد آمد.

وی با تأکید دوباره بر شفاف سازی درباره قرارداد میان بانک مرکزی ایران و سازمان بین المللی پولشویی (FATF) خاطر نشان کرد: باید مشخص شود آیا به جز این توافق نامه، تعهدات دیگری نیز امضا شده است و قرار است چه اطلاعاتی از کشور در اختیار این سازمان قرار داده شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه توان دفاعی کشور خط قرمزی است که کسی نباید از آن عبور کند، تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره کننده باید در خصوص این توافق و امضا شدن یا عدم امضای آن پاسخگو باشد و افکار عمومی را روشن کند.

هانی زاده ضمن اشاره به اینکه آمریکا پیش از این نیز نقشه های زیادی برای به حاشیه راندن توان دفاعی ایران کشیده بود یادآور شد: در صورتی که توافق میان ایران و FATF صحیح باشد، عملاً ایران در منطقه به حاشیه رانده شده و اسرائیل قدرت برتر منطقه خواهد بود که عواقب آن بسیار شدید است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 − سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!