0

دزدی یانکی ها در روز روشن …/ دست درازی به اموال ایرانیان

دسته بندی ها : فضای مجازی 2 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 490 بازدید

دیوان عالی آمریکا روز چهارشنبه حکم داد حدود دو میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران باید به خانواده های قربانیان آمریکایی که در بمب گذاری سال ۱۹۸۳ در مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت و دیگر حملات منسوب به ایران کشته شدند، پرداخت شود.

حکم این دادگاه که با ۶ رای موافق در برابر ۲ رای مخالف صادر شد شکستی برای بانک مرکزی ایران بود. دیوان عالی آمریکا در حکم خود اعلام کرد کنگره آمریکا با تصویب قانونی در سال ۲۰۱۲ که می گوید از دارایی های بلوکه شده ایران باید برای پرداخت ۲.۶۵ میلیارد دلار به خانواده های قربانیان آمریکایی استفاده شود، اختیارات دادگاه های آمریکا را غصب نکرده است.

دادگاه فدرال آمریکا در سال ۲۰۰۷ حکم داده بود که چنین مبلغی باید به این خانواده ها پرداخت شود.

بانک مرکزی ایران از طریق دادگاه استیناف دوم آمریکا در نیویورک با حکمی که در سال ۲۰۱۴ صادر شده بود مخالفت کرده بود. در این حکم اعلام شده بود پولی که در حساب امانی سیتی بنک در نیویورک نگهداری می شود، باید به شکات آمریکایی واگذار شود.

واکنش دولت اوباما از غارت ۲میلیارد دلار دارایی ایران در آمریکا
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به رأی دیوان عالی این کشور برای پرداخت حدود ۲میلیارد دلار از دارایی‌های ایران به خانواده‌های قربانیان بمب‌گذاری ۱۹۸۳ لبنان اعلام کرد که واشنگتن از پرداخت غرامت به این افراد حمایت می‌کند.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز گذشته در پاسخ به سؤالی درباره رأی دیوان عالی و واکنش دولت آمریکا به آن گفت: «اول از همه ما با خانواده‌هایی که عزیزان خود را در حملات تروریستی که ایران از آنها حمایت کرده است، از دست داده‌اند ابراز همدردی می‌کنیم. همان‌طور که پیشتر گفته‌ایم ما همچنان به محکومیت اقدامات پیشین ایران و تداوم حمایت این کشور از تروریسم بین المللی ادامه می‌دهیم».

وی افزود: «همان‌طور که من بارها از این تریبون اعلام کرده‌ام ما چشمان خود را به‌روی ادامه تمایل آنها به این اقدامات نبسته‌ایم. من بایستی بگویم که صدور این حکم غیرمنتظره نبود و در راستای مواضعی بود که ما و در زمانی که قانون خواهان پرداخت غرامت می‌شود، بود، در حقیقت رئیس جمهور در سال دو هزار و دوازده با امضای خود این موضوع را قانونی کرده است و ما از پرداخت غرامت به این خانواده‌ها حمایت می‌کنیم».

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    11 − پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!