0

افزایش چشمگیر ظرفیت زیرساخت‌های ارتباطی کشور

دسته بندی ها : فضای مجازی 19 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 810 بازدید
مدیرعامل شرکت زیرساخت گفت: افتتاح پروژه تلاش (2) زمینه افزایش امنیت تبادل اطلاعات در داخل، تامین نیاز اپراتورهای داخلی برای سرویس دهی بهتر به مخاطبان و نیز مسیر ترانزیت دیتا به عنوان یک سرویس اقتصادی در حوزه بین‌الملل را نیز میسر می‌سازد.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مراسم افتتاح پروژه فجر ( پروژه‌های تلاش 2 و تجمیع 1 و 2) با بیان اینکه توسعه نسل‌های سوم و چهارم اینترنت و رشد روزافزون مصرف پهنای باند در کشور ، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی را ضروری ساخته است، اظهار کرد:‌ شرکت ارتباطات زیرساخت در تمامی این سالها به لطف و حمایت برنامه‌ریزان حوزه‌های ارتباطی، توانسته است، مسیر توسعه زیرساخت‌های ارتباطی را هدایت کند.
خسروی ادامه داد: پروژه فجر که با هدف توسعه پهنای باند شبکه زیرساخت در کشور اجرا شد و در آستانه سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد شامل سه پروژه بزرگ زیرساختی است که با عنوان پروژه‌های تلاش (2) و تجمیع (1) و (2) شناخته می‌شود.
وی به معرفی پروژه تلاش پرداخت و گفت:‌ پروژه تلاش (2) که در ادامه مجموعه‌ای از پروژه‌های بزرگ ارتباطی کشور با عنوان توسعه لایه انتقال شبکه زیرساخت اجرا می‌شود ، گام مهم دیگری است که ظرفیت زیرساخت‌های ارتباطی کشور را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد.
خسروی گفت:‌ در این پروژه ظرفیت پهنای باند داخل کشور در حوزه انتقال از 2500 به 3300 گیگابیت بر ثانیه ارتقاء می‌یابد و زیرساخت لازم برای توسعه شبکه ملی اطلاعات توسط متخصصان داخلی به شکل واقعی و موثر فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه این شرکت موتور حرکت به سمت جلو برای تمامی بازیگران بخش ICT کشور است افزود: پرژه‌های تجمیع (1) و (2) که در لایه دیتا به عنان سومین لایه زیرساختی اجرا شد ،‌ظرفیت‌های ارتباطی را برای اجرای پرشتاب سایر طرح‌های توسعه‌ای در این عرصه فراهم می‌سازد و با اجرای آن ، ظرفیت بستری شبکه دیتای کشور تا 5 برابر افزایش می‌یابد.
خسروی ادامه داد: افزایش ظرفیت ارتباطات 31 مرکز مابین لایه‌های دسترسی و core (کر) به میزان 720 گیگ، افزایش 3400 گیگابیت ظرفیت در لایه دسترسی شبکه و نوسازی بخشی از تجهیزات لایه core (کر) و Gateway (گیت وی ) شبکه بخشی از دستاوردهای اجرای این پروژه است.
وی اظهارکرد: اصلاح توپولوژی شبکه با هدف رفع گلوگاه‌ها و تبدیل آن به یک شبکه مهندسی و سلسله مراتبی که موجب افزایش محسوس پارامترهای کیفی دسترسی آسان شده است از سایر دستاوردهای اجرای این پروژه است که به واسطه تلاش بی وقفه و پیگیری کارشناسان داخلی و در بازه زمانی 180 روز محقق گردیده است.
رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت خاطر نشان کرد:‌ بهینه سازی روتینگ شبکه IP ، امکان ارایه سرویس‌های جدید در این شبکه و فراهم کردن امکان جذب حداکثری پهنای باند اینترنت از دستاوردهای دیگر پروژه‌ تجمیع به شمار می‌رود.
منبع: ایسنا
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 − یازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!