0

کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی به ۱۵ درصد از امروز

دسته بندی ها : فضای مجازی 1 تیر 1395 مدیر سایبرلا 431 بازدید

نرخ سود سپرده های بانک های خصوصی و دولتی از امروز به 15 درصد کاهش یافته است. این تغییر پیرو توافق قبلی مبنی بر اجرای کاهش نرخ سود سپرده ها از اول تیرماه، اجرایی شده است. بنابراین گزارش، صرفا سپرده های جدید شامل این تغییرات می شوند.

رئیس شورای هماهنگی بانک ها با بیان این موضوع افزود: نرخ سود سپرده های کوتاه مدت از سه ماه تا ۹ ماه از ۱۰ تا ۱۴ درصد تعیین شد و این نرخ از سه شنبه اعمال می شود.
محمدرضا حسین زاده در ارتباط با خبر سیما گفت: جلسه شورای هماهنگی بانک ها با حضور مدیران بانکهای خصوصی و دولتی برگزار و مقرر شد نرخ سود سپرده های بلندمدت یکساله 15 درصد باشد و در خصوص نرخ سپرده های کوتاه مدت هم مقرر شد این نرخ ها از 10 تا 14 درصد تعیین شود. وی گفت: در این جلسه تأکید شد که نرخ 15 درصد فقط برای سپرده های بلندمدت یک ساله باشد.
وی در پاسخ به اینکه چه ساز و کاری برای نظارت دقیق بر برخی ترفندهای یکسری از بانک ها که همچنان می خواهند نرخ سود را بالا نگه دارند اندیشیده اید؟ گفت: اگر شعبه ای در این خصوص تخلفی کرد گزارش آن به دبیرخانه شورای هماهنگی بانک ها می رسد و از طریق مدیریت بانک این رویه اصلاح می شود. حسین زاده در پاسخ به اینکه نرخ سود تسهیلات چه تغییری خواهد کرد؟ گفت: این موضوع هم در روزهای آینده مشخص می شود.
رئیس شورای هماهنگی بانک ها ادامه داد: ما باید هم به منافع سپرده گذاران و هم به منافع تولید کنندگان توجه داشته باشیم و از این نظر اقتصاد مقاومتی هم مد نظر بانک هاست که نرخ ها قدری پایین بیایند تا تولید کنندگان دستشان باز باشد.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!