0

آسوشیتدپرس: توافق «بوئینگ» با «ایران‌ایر» بر بنیان‌هایی لرزان استوار است

دسته بندی ها : فضای مجازی 4 تیر 1395 مدیر سایبرلا 548 بازدید

رسانه آمریکایی نوشته توافق 25 میلیارد دلاری شرکت آمریکایی بوئینگ با شرکت هواپیمایی حامل پرچم ایران بر بنیان‌هایی لرزان استوار شده است.

فارس: یک رسانه آمریکایی روز پنجشنبه گزارش داده توافق شرکت هواپیماسازی آمریکایی «بوئینگ» و شرکت «ایران‌ایر» برای خرید هواپیما بر بنیان‌هایی لرزان استوار است.

«آسوشیتدپرس» در گزارشی که بر اساس پیش‌فرض‌های اثبات‌نشده استوار شده می‌نویسد توافق تاریخی 25 میلیارد دلاری بوئینگ با ایران‌ایر با این امید امضا شده که تهران استفاده از هواپیماهای خریداری شده برای انتقال نیروهای پیکارجو و سلاح به خاورمیانه را متوقف کند.

رسانه آمریکایی برای اثبات این مدعا، اقدام پنج سال پیش دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا که ایران‌ایر را با همین ادعاها هدف تحریم قرار داده شاهد گرفته است.

آسوشیتدپرس سپس می‌نویسد با آنکه مقام‌های آمریکایی شواهدی مبنی بر قصد ایران برای پایان دادن به این اقدامات ارائه نکرده‌اند، دولت اوباما به عنوان بخشی از برجام با رفع برخی محدودیت‌ها علیه «ایران‌ایر» موافقت کرده است.

اکنون بر اساس این رفع محدودیت‌ها است که بوئینگ قادر شده به ایران حدود 100 فروند هواپیما بفروشد.

با وجود این، این توافق، بدون خطر نیست و این موضوعی است که دولت اوباما هم به آن اعتراف کرده است.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه گفته که این توافق و توافق‌های آتی به «رفتار خوب» ایران بستگی دارد.

وی گفت که آمریکا مطابق برجام حق دارد در صورتی که تشخیص دهد ایران از این هواپیماها یا قطعات آن در راستای اهدافی غیر از مواد صلح‌آمیز استفاده می‌کندف مجوزها را لغو کند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    13 − ده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!