0

آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی درحوزه خانواده‌ها

دسته بندی ها : فضای مجازی 5 شهریور 1396 مدیر سایبرلا 419 بازدید

سرهنگ دوم محمد علی آدینه لو در مصاحبه زنده با رادیو مرکز زنجان برنامه یاشایش گفت: خانواده به‌عنوان بنیادی‌ترین نهاد اجتماع از کارکردها و نقش‌های خاصی برخوردار است که به‌طور مستقیم و یا غیرمستقیم به پویایی و بالندگی جامعه می‌انجامد. از این‌رو حفظ این کارکردها و نقش‌های خانواده از آسیب‌های تهدیدکننده، به‌دلیل مخاطرات عظیمی که برای جامعه در پی دارد.

به گزارش پلیس فتا، رئیس پلیس فتای زنجان افزود: امروزه شاهد آن هستیم که این تکنولوژی نوین با زندگی روزمره‌ی تک‌تک افراد خانواده گره خورده و با تغییر در روابط و مناسبات اعضای خانواده، نقش‌ها و تکالیف آنان، سبک زندگی و مناسبات درون و بیرون خانواده را تغییر داده است.

وی با بیان اینکه فیشینگ طراحی یک صفحه بانکی یا درگاه پرداخت بانکی مثل صفحه اصلی بانک می‌باشد البته با تغییر جزئی در آدرس آن، تاکید کرد: کاربران باید در خریدهای آنلاین خود مراقب سایت‌ها و درگاه‌های پرداخت فیشینگ باشند، که حتما درگاه بانکی با HTTPS  شروع شده باشد و حتما به هنگام وارد کردن اطلاعات بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده نمایند.

وی ادامه داد: افرادی سودجو از طریق ارسال پیامک‌ و دادن وعده اعطای جوایز چند ده میلیون تومانی به مشترکان تلفن همراه، آنان را دعوت به وارد کردن اطلاعات حساب بانکی خود نظیر شماره کارت، رمز اینترنتی، کد اعتبارسنجی (شماره CVV2) و تاریخ انقضای کارت در وب‌گاه‌های مختلف کرده و از این طریق اقدام به برداشت از حساب آنان می‌کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!