0

دستگیری عامل دسترسی غیر مجاز به شبکه اجتماعی

دسته بندی ها : فضای مجازی 23 خرداد 1396 مدیر سایبرلا 404 بازدید

رئیس پلیس فتا استان گیلان گفت: عامل دسترسی غیر مجاز به صفحه شخصی خانم 52 ساله گیلانی در شبکه اجتماعی، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ ایرج محمدخانی اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی خانم 52 ساله گیلانی مبنی بر دسترسی غیر مجاز به صفحه شخصی و سوء استفاده از تصاویر و ویدئوهای خصوصی وی در شبکه اجتماعی موبایلی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با پیگیری‌های فنی و پلیسی‌، عامل دسترسی غیر مجاز به صفحه شخصی شاکیه در پیام رسان موبایلی، که مردی 36 ساله اهل صومعه سرا و از نزدیکان او بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در رشت، دستگیر شد.

سرهنگ محمدخانی با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شد، تصریح کرد: بر اساس فصل یکم – جرایم علیه محرمانگی داده‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی ماده 1 قانون جرایم رایانه‌ای، هرکس به طور غیر مجاز به داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد‌، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان حفظ حریم خصوصی را از اولین و اساسی‌ترین وظایف کاربران بر شمرد و گفت: کاربران برای جلوگیری و نفوذ دیگران به حریم خصوصی خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید علاوه بر عدم انتشار مطالب، تصاویر مانع دسترسی دیگران به این اطلاعات شوند.

وی ادامه داد: ایمیل‌ها و پیام‌های ناخواسته و ارسال شده از سوی افراد ناشناس را باز نکنید و آنها را مسدود نمایید  و به هیچ وجه لینک‌های ناشناس ارسال شده در ایمیل و پیام‌های موبایلی را دنبال نکنید، ضمن آن‌که از باز کردن عکس‌ها و فایل‌های پیوست شده در ایمیل‌های تبلیغاتی و ناشناس خودداری کنید و حتما با استفاده از یک آنتی ویروس امن جلوی بخش زیادی از ویروس‌ها را بگیرید.

این مقام انتظامی تاکید کرد: ‌ به فرزندانتان بیاموزید اطلاعات شخصی خود را حفاظت کنند و در مورد اینکه چه اطلاعاتی از خود منتشر کنند و رفتار آنلاین آنها چگونه باشد آموزش دهید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    13 − سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!