0

کلاهبرداری با ترفند تحصیل در خارج از کشور

دسته بندی ها : فضای مجازی 13 دی 1396 مدیر سایبرلا 418 بازدید

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی از دستگیری فردی خبر داد که اقدام به کلاهبرداری به بهانه فراهم نمودن شرایط تحصیل در دانشگاههای خارج از کشور، نموده بود.

به گزارش پلیس فتا‌‌، سرهنگ حسن کوره‌بلاغی در تشریح این پرونده اظهار کرد: احدی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی در این پلیس حاضر و اعلام داشت که مبلغ 5 میلیون ریال از وی کلاهبرداری شده است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در روند رسیدگی به پرونده مشخص گردید که شاکی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با متهم مورد نظر پرونده آشنا شده و رابطه دوستی با ایشان برقرار می‌کند. بعد از مدتی دوستی با وی، متهم مورد نظر به شاکی پیشنهاد تحصیل در کشور ترکیه را می‌دهد.

سرهنگ کوره‌بلاغی ادامه داد: شاکی به دلیل دوستی و اعتمادی که به وی داشت مبلغ مورد درخواست را به همراه مدارک خود اعم از مدرک تحصیلی، کارت شناسایی و … را به متهم تحویل می‌دهد. بعد از مدتی متهم دیگر جواب‌گو وی نمی‌شود.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: به هیچ وجه با افراد غیر در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی با توجه به اینکه هویت آن‌ها ناشناخته است هیچ گونه ارتباطی برقرار ننمایید چرا که این می‌تواند طعمه‌ای برای به دام افتادن شما باشد.

وی ادامه داد: همچنین به تبلیغات و آگهی‌هایی در فضای مجازی همچون تحصیل در خارج از کشور اعتماد ننموده و چنانچه‌ کسی قصد تحصیل در خارج از کشور را داشته باشد از مبادی قانونی و با استعلام از مراجع مربوطه اقدام به ثبت نام نمایند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: با شیوه و شگردهای خاص پلیسی متهم شناسایی با دستور مقام قضایی احضار و در تحقیقات بعمل آمده و با مشاهده مستندات پرونده لب به اعتراف گشود که بنده به قصد کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی به فعالیت پرداخته و بعد از برقراری ارتباط دوستانه و جلب اعتماد وی و با ترفند تحصیل در خارج از کشور اقدام کلاهبرداری از شاکی نمودم.

وی به کلاهبرداران فضای مجازی هشدار داد که موسسات و افرادی که به صورت غیر قانونی به فعالیت‌هایی همچون تبلیغ تحصیل در خارج از کشور در فضای مجازی بپردازند، مطابق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 − هفت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!