0

افشای یک دهه جمع آوری فله‌ای داده‌های کاربران از سوی نهاد جاسوسی انگلیس

دسته بندی ها : فضای مجازی 29 مهر 1395 مدیر سایبرلا 331 بازدید
جاسوسان انگلیسی در ستاد ارتباطات دولت انگلیس و MI5 داده های مربوط به استفاده تمامی شهروندان انگلیسی از اینترنت را در یک دهه اخیر به طور فله ای جمع آوری کرده اند.

فارس: این اقدام به طور بی وقفه ادامه داشته و افشای آن حاصل تلاش های نهادی حقوقی موسوم به Investigatory Powers Tribunal (IPT) است که از سرویسهای اطلاعاتی و امنیتی انگلیس به علت جاسوسی بی ضابطه از تمامی کاربران اینترنت و تلفن همراه در این کشور شکایت کرده است.

داده های یاد شده تمامی جزییات مربوط به ارتباطات تلفنی و اینترنتی عادی شهروندان را در برمی گیرد و نهادهای جاسوسی انگلیس اهمیتی به این موضوع که اکثریت افراد هدف شهروندانی عادی و فاقد سابقه جنایی بوده اند، نداده اند. این نوع جاسوسی نقض ماده 8 کنوانسیون اروپایی حقوق بشر محسوب می شود.

نظام قضایی انگلیس نیز حامی این نوع جاسوسی قله ای از مردم بوده و در جهت عدم افشای این اقدامات همکاری های لازم را به عمل آورده و احکامی را صادرنموده است.

از جمله اطلاعاتی که از این طریق در مورد شهروندان انگلیسی جمع آوری شده می توان به تاریخچه استفاده از وب و ایمیل و جی پی اس، تماس های تلفنی و پپامک ها، ثبت داده های الکترونیکی، سوابق پزشکی و مالیاتی و …. اشاره کرد. همچنین هیچ نشانه ای دال بر پاکسازی این حجم عظیم از داده های خصوصی کاربران وجود ندارد و همین امر نگرانی ها در مورد سواستفاده هکرها و کلاهبرداران اینترنتی از داده های مذکور را تقویت کرده است. علاوه بر این هیچ روشی برای آگاه سازی شهروندان از سوءاستفاده های احتمالی از اطلاعات خصوصیشان وجود ندارد.

وزارت کشور انگلیس در واکنش به این افشاگری هدف از این اقدامات اطلاعاتی را حفاظت از انگلیس و شهروندان آن دانسته و وعده داده که به تخلفاتی در زمینه جمع آوری اطلاعات فله ای کاربران وجود دارد، رسیدگی می کند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده − نه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!