0

تقلید صداى زنانه، کلاهبردارى 700 میلیون ریالى را رقم زد

دسته بندی ها : فضای مجازی 24 مرداد 1396 مدیر سایبرلا 349 بازدید

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى گفت: باند کلاهبردارى و اخاذى از افراد مذکر توسط کارشناسان پلیس فتا استان خراسان رضوى شناسایى و دستگیر شدند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیرى در تشریح این خبر گفت: با توجه به دریافت دو فقره شکایت از سوى دو شهروند تربت جامى به پلیس فتا مبنى بر ایراد مزاحمت از سوى افرادى ناشناس، رسیدگى به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان خراسان رضوى قرار گرفت.

وی افزود: علت مراجعه شکات به پلیس فتا مزاحمت‌هاى پى‌در‌پى شهروندان مذکرى بود که از سوى افرادى ناشناس به درب منزل شکات هدایت مى‌شدند و موجب سلب آسایش این شهروندان شده بود.

این مقام ارشد انتظامى ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکیان که طرح شکایت یکسانى را داشتند، پرونده‌اى با همین موضوع در پلیس فتا تشکیل و کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنى و پلیس خود را آغاز و در بدو امر متوجه شدند فرد یا افرادى سودجو و کلاهبردار در قالب یک “زن” براى ایجاد ارتباط نامشروع با افراد مذکرى که از طریق رادار یکى از شبکه‌هاى اجتماعى شناسایى مى‌شوند از آنها مى‌خواهند براى ایجاد رابطه مبالغى از 40 هزار تومان تا 150هزار تومان را به حساب آنها واریز و براى جلب اعتماد قربانى نیز در برابر دادن نشانى منازلى که از قبل زیر نظر داشتند از وى مى‌خواستند این مبلغ را به حساب واریز نمایند.

سرهنگ جهانشیرى تصریح‌کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسى‌هاى فنى و تخصصى خود متوجه شدند، وجوه اخذ شده به حساب کودکى 5 ساله واریز شده و در تحقیقات تکمیلى ارتباط کودک 5 ساله که فرزند یکى از اعضاى باند کلاهبردارى بود، روشن شد.

وى ادامه داد: پس از تعقیب و مراقبت و انجام فعالیت‌هاى میدانى که موجب شناسایى متهمى در همین رابطه شده بود با هماهنگى قضایى در یکى از شهرستان‌هاى تربت جام شناسایى و دستگیر شد و یکى دیگر از عوامل این باند کلاهبردارى نیز در مشهد شناسایى و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: متهمین که دو برادر 22 و 24 ساله و اهل شهرستان تربت جام استان خراسان رضوى بودند در بدو امر منکر هرگونه جرمى شدند. اما با دیدن شواهد غیر‌قابل انکار جرم خود را پذیرفتند و اعتراف کردند که با همدستى یکدیگر و ایجاد پروفایلى زنانه در یکى از شبکه‌هاى اجتماعى اقدام به شناسایى سوژه‌هاى خود از بین برخى افراد مذکر نموده و براى دستیابى به اهداف کلاهبردارانه خود با فریب قربانیان به وسیله تقلید صداى زنانه، از آنها مى‌خواستند مبالغى را به حسابشان واریز نمایند.

سرهنگ جهانشیرى افزود: دامنه فعالیت مجرمین یاد شده در استان فارس، تهران، مشهد و تربت جام بوده و پلیس تاکنون توانسته است تعدادى از این تراکنش‌ها که در مجموع مبلغ 700میلیون ریال مى‌شود را مشخص نماید. اما با توجه به روش کلاهبردارى صورت گرفته و امتناع قربانیان از طرح شکایت احتمال مى‌رود رقم کلاهبردارى افزون براین باشد که تحقیقات پلیس در همین رابطه ادامه دارد.

این مقام انتظامى یاد آور شد: هرگونه سوء استفاده و فریب اذهان عمومى در فضاى سایبر جرم تلقى مى‌شود و کاربران فضاى سایبر نیز به خاطر داشته باشند هویت افراد در فضاى سایبر پوشیده بوده و هرگز قابل اعتماد نمى‌باشد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    11 + 19 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!