0

کلاهبرداری در قالب کمک به بیماران سرطانی

دسته بندی ها : فضای مجازی 5 مهر 1397 مدیر سایبرلا 442 بازدید

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از شناسایی و دستگیری فردی که در قالب کمک به بیماران سرطانی در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود خبر داد و گفت: جامعه ایران یک جامعه عاطفی است که کمک به همنوع در باورها و عقاید دینی و ملی آن جایگاه ویژه‌ای دارد. اما متأسفانه هستند افراد سودجویی که از همین وجه مثبت روحیه مثبت مردم سوءاستفاده کرده و دست به اخاذی و کلاهبرداری از مردم می‌زنند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ اعتمادی در تشریح این خبر عنوان کرد: اخیراً یکی از مسئولان انجمن حمایت از کودکان سرطانی با در دست داشتن شکوائیه قضایی به این پلیس مراجعه و در اظهارات خود بیان داشت که به‌ تازگی در شبکه اجتماعی اینستاگرام تبلیغاتی را به نام انجمن حمایت از کودکان سرطانی مشاهده کرده‌اند که با درج شماره کارت‌ بانکی و با سوءاستفاده از احساسات مردم اقدام به اخذ وجوهات از مردم می‌نمایند. این در حالی است که این انجمن هیچ‌گونه فعالیتی در فضای مجازی ندارد.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع پرونده اولیه تشکیل و مراتب به‌سرعت در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت که پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی پلیسی متهم شناسایی و به این پلیس دلالت شد.

سرهنگ اعتمادی خاطرنشان کرد: متهمه که خانمی میان‌سال بود در بازجویی‌های اولیه اظهار داشت که از درج تبلیغ در فضای مجازی اطلاعی نداشته و همچنین عنوان داشت که مدتی است از کارت‌ بانکی خود نیز استفاده نمی‌کند. در ادامه و با بررسی‌های بیشتر و انجام اقدامات تخصصی مشخص شد که فرزند متهمه اقدام به تبلیغ و انتشار شماره کارت‌ بانکی مادر خود در فضای مجازی می‌نموده است.

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی فرزند متهمه به این پلیس انتقال داده شد که ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه شد اما نهایتاً در مواجهه با ادله و مستندات موجود به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

این مقام ارشد انتظامی در توصیه به شهروندان یادآور شد: والدین باید همواره مراقب رفتارهای فرزندان خود در شبکه‌های اجتماعی باشند و اقتدار لازم در جهت کنترل و نظارت آنها در فضای مجازی را داشته باشند. علاوه بر نظارت‌های دقیق و مستمر، با توجه به تغییر سریع فناوری و اضافه شدن امکانات و خدمات جدید در بستر فضای مجازی، والدین باید خود را با این فضا بیش‌ از پیش مأنوس کنند و آموزش‌های لازم را در این حوزه ببینند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!