0

110 قرارداد طرح جنگلداری در شمال کشور وجود دارد

دسته بندی ها : فضای مجازی 6 بهمن 1395 مدیر سایبرلا 574 بازدید

قائم مقام معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در حال حاضر 110 قرارداد طرح‌های جنگلداری با مجریان در شمال کشور در مساحتی نزدیک به یک میلیون هکتار وجود دارد.

به گزارش ایسنا, مهندس اسحاق عطایی در حاشیه گردهمایی جانشینان یگان حفاظت ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه یک کشور در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: از این تعداد پنج قرارداد با مجریان طرح‌ها تمام شده و 10 قرارداد دیگر تا پایان سال 95 به اتمام می رسد.

وی با اعلام اینکه طرح حفاظت و حمایت از جنگل‌ها جایگزین طرح بهره‌برداری از جنگل‌های کشور می‌شود، تصریح کرد: این طرح از طریق آگهی در اختیار مجریان قرار می گیرد تا طرح تنفس انجام شود.
عطایی افزود: در گذشته میزان بهره‌برداری چوب از طرح‌های جنگلداری بیش از یک میلیون متر مکعب بود که با نظر کارشناسان این میزان به 500 هزار متر مکعب رسید.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته طرح بهره‌برداری از جنگل‌ها فقط در برداشت چوب بود و به ظرفیت‌های دیگر آن توجه نمی‌شد، گفت: ظرفیت‌های خوبی در جنگل‌ها مثل توریسم و اکوتوریسم داریم که از مباحث مهم است تا از ظرفیت گردشگری جنگل‌ها استفاده کنیم.
جانشین معاون امورجنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در پایان با اشاره به طرح مدیریت چند منظوره جنگل‌های هیرکانی اظهار کرد: این طرح در چهار پایلوت جنگل‌های شمال با هدف مشارکت مردم و جنگل‌کاری اجتماعی و بر اساس ظرفیت مردم و جنگل‌ها در حال اجراست و طرح موفقی هم بوده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!