0

بیان تمایل ایران برای استفاده از ظرفیت‌ بانکی سوئیس

دسته بندی ها : فضای مجازی 8 اسفند 1394 مدیر سایبرلا 417 بازدید
40 شرکت سوئیسی امروز به همراه رئیس جمهورشان در اتاق بازرگانی ایران حضور یافتند و این بار سوئیسی‌ها در اقدامی جدید هیات‌های پژوهشی و علمی خود را نیز برای ارتباط با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی ایران به همراه آورده بودند.

بعد از ظهر امروز 40 نفر از شرکت معتبر سوئیسی در قالب هیأت تجاری برای رایزنی‌های اقتصادی با فعالان اقتصادی ایران در اتاق بازرگانی ایران حضور یافتند که یوهان اشنایدر آمان رئیس جمهور سوئیس نیز در رأس این هیأت حضور داشت.

روابط اقتصادی بین ایران و سوئیس با حضور ساعت‌سازان این کشور در ایران از قرن 17 میلادی به صورت سنتی آغاز شد و در قرن 19 میلادی در حوزه‌های حمل و نقل و بانکداری توسعه یافت.

همچنین 140 سال پیش عهدنامه مودت بین ایران و سوئیس به امضاء رسید و سوئیس علیرغم تمام محدودیت‌ها در زمان تحریم سعی کرد، تا روابط خود را با ایران اگرچه کاهش یافته، اما حفظ کند.

در دیدار امروز فعالان اقتصادی سوئیس و فعالان اقتصادی ایران محسن جلال‌پور اظهار امیدواری کرد، تا شرکت‌های متوسط و کوچک دو کشور، موتور محرک اقتصادی باشند.

وی گفت: باید از ظرفیت بانک‌های معتبر سوئیس در راستای توسعه اقتصادی دو کشور استفاده کرد و شاید کشورهایی از جمله ایتالیا در این زمینه نسبت به سایر کشورهای اروپایی فعالیت بیشتری کرده باشند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران، همکاری در حوزه‌های دارو، محصولات شیمیایی، محیط زیست، انتقال آب و آب شیرین‌کن‌ها را از جمله مسائلی برشمرد که می‌تواند مورد توجه دو کشور قرار گیرد.

در ادامه این دیدار، کارن رئیس کنفدراسیون تجارت سوئیس خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت‌های سوئیسی قبل و بعد از برجام وارد ایران شده و بررسی‌های اولیه را انجام داده‌اند اما مرحله بعدی ایجاد تضمین‌های حقوقی و تجاری است.

وی در مورد شرایط اقتصادی کشورش اظهارداشت: سوئیس دارای اقتصادی باز و منابع طبیعی باز است، همچنین کالاهای تولید شده در این کشور از کیفیت خوبی برخوردارند و این کشور شهرت خوبی در زمینه ثبات اقتصادی دارد.

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان هم در این دیدار اظهار داشت: ظرفیت‌های تخصصی و دانایی شرکت‌های سوئیسی بسیار بالاست و جالب توجه اینکه به طور متوسط سالانه 3.5 درصد از درآمد ناخالص ملی سوئیس صرف تحقیق و توسعه می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به جمعیت جوان و تحصیل کرده ایران مایلیم تا این ظرفیت با تجربه نیروهای مسن سوئیس ترکیب شده و هم گرایی جدیدی به وجود آید.

در این دیدار همچنین بر توسعه روابط اقتصادی و همکاری در این زمینه تاکید کردند.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    8 − 6 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!