0

کشور رکورددار اعدام در سال ۲۰۱۵

دسته بندی ها : فضای مجازی 17 آذر 1394 مدیر سایبرلا 463 بازدید

براساس آمارهای رسمی، تعداد کسانی که طی سال جاری میلادی در عربستان اعدام شده‌اند، ۱۴۸ تن است و این رقم نسبت به سال گذشته میلادی افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ وزارت کشور عربستان اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از شهروندان این کشور به اتهام قتل همسرش در منطقه “رفحاء” اعدام شد.

براساس آمارهای رسمی از وزارت کشور عربستان، تعداد اعدام‌هایی که از ابتدای سال ۲۰۱۵ تا کنون در این کشور انجام شده به ۱۴۸ مورد رسیده، در حالی که این تعداد در سال گذشته ۸۷ مورد بود.

عفو بین الملل نیز در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش اعدام در عربستان، تعداد اعدامی‌ها در یک سال گذشته در این کشور را ۱۵۱ مورد و در سال گذشته ۹۰ مورد دانست.

این سازمان افزود: این تعداد از سال ۱۹۹۵ تاکنون که با ۱۹۲ مورد اعدامی به ثبت رسیده بالاترین عدد در طول این سال‌ها بوده و تعداد اعدامی‌ها در این سال‌ها هرگز از ۹۰ مورد فراتر نرفته بود.

عربستان برای جرم‌هایی چون قتل، الحاد،‌ سرقت مسلحانه و خرید و فروش مواد مخدر مجازات اعدام در نظر می‌گیرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    11 + ده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!