0

وقتی کامپیوتر کرم دارد! با خطرناک ترین ویروس های کامپیوتری تاریخ آشنا شوید

دسته بندی ها : فضای مجازی 9 آبان 1394 مدیر سایبرلا 1061 بازدید

ویروس های کامپیوتری در واقع هیچ قصدی به جز از کار انداختن کامپیوتر شما و تبدیل آن به یک ماشین بلا استفاده ندارند. آنها بی رحمانه به دنیای مجازی خصوصی شما وارد می شوند و هر چه را که به آن دسترسی پیدا کنند را از بین می برند؛ به طور کلی آنها برای آزار شما خلق شده اند. در مواجهه با آنها ،شما دو راه دارید؛ یا در کمال آرامش و بیخیالی سیستم خود را به یک زامبی تبدیل می کنید که با هر تماس زندگی یک نفر دیگر را هم تبدیل یه کابوس می کند (معمولا سیستم های مورد استفاده در کافی نت ها و دانشگاه ها این روش را به کار می گیرند!) یا مجبورید دست به کارهایی بزنید که عمدتا باب میلتان نیست؛ مثلا بخشی از اطللاعاتتان را پاک کنید، یا حتی مجبور شوید کل اطلاعات را پاک کنید یا ویندوزتان را عوض کنید. شاید هم متوسل به استفاده از برنامه های آنتی ویروسی شوید که همیشه در منابع غیر رسمی اعلام می شود آنها خود عامل خلق این ویروس ها هستند، آن هم فقط به خاطر فروش بیشتر.البته به لطف نبود قوانین کپی رایت در کشور ما از این قضیه مستثنا هستیم…بگذریم. با ما باشید با معرفی 5 ویروس خطرناک کامپیوتری در کل تاریخ دنیای سایبری.

 I Love You

شاید این ویروس کینه ای ترین ویروسی باشد که تا به حال ساخته شده.هدفش خرابکاری کامپیوترهای سرتاسر دنیا بود که با آلوده کردن حدود 10 درصد از کامپیوتر های متصل به اینترنت در دنیا و ایجاد خسارتی 10 میلیارد دلاری به نوعی تا حدی به خواسته اش رسید. این ویروس به وسیله ایمیلی با موضوع I Love You که یک جمله محرک برای همه انسان هاست، منتقل می شد و برای اینکه فریبنده تر نیز باشد،ایمیل حاوی یک فایل با مضمون Love-Letter-For-You.TXT.vbs نیز بود.به محض اینکه شخص فایل مربوطه را باز می کرد، ویروس به صورت اتوماتیک خود را برای 10 نفر از لیست مخاطبان موجود در Address Book ویندوز، ایمیل می کرد تا شاید آنها هم به این ویروس آلوده شوند.با این گسترش تصاعدی عجیب هم نیست که چرا این ویروس توانست این حجم بالای کاربر ها را آلوده کند.

Melissa

Melissa در مارس 1999 پس از ضربه زدن به سیستم ارسال ایمیل مدرن آن زمان در صدر اخبار قرار گرفت. این ویروس که به وسیله David L ساخته شده بود از طریق ایمیلی حاوی فایل list.doc منتشر می شد.وقتی شخص فایل را باز می کرد، ویروس با پیدا کردن لیست مخاطبین Outlook ،ایمل آلوده را به 50 نفر از افراد موجود در لیست ارسال می کرد و با ارسال پیامی با مضمون “Here is the list you asked for…do not show anyone” آنها را فریب می داد. بعدها FBI ، David L را بازداشت و او را 5000 دلار به خاطر ساخت خطرناک ترین ویروس آن زمان جریمه کرد.

My Doom

My Doom در سال 2004 با رشد تصاعدی غیر قابل کنترلی که توسط ارسال ایمیل یا مضامین متفاوت برای افراد متفاوت بدون استفاده از الگویی خاص ایجاد شد، دنیای سایبری را تحت تاثیر خود قرار داد. این ویروس به روش های مختلفی کاربران را آلوده می کرد و جالب ترین آن زمانی بود که کاربر با یک اخطار به ظاهر بسیار معمولی “Mail Transaction Failed” مواجه می شد و با کلیک کاربر بر روی آن محتوای ویروس پخش و کرم جاسازی شده در آن در سیستم رها می شد و به طور خودکار به سراغ لیست مخاطبان موجود می رفت و خود را برای آنها ارسال می کرد.با این مکانسیم هوشمندانه، مطمئنا باور ضرر 38 میلیارد دلاری آن به استفاده کنندگان از سرویس های ایمل، سخت نخواهد بود.

Code Red

این ویروس با نفوذ به سرور Microsoft Internet Information توانست به بسیاری از سرورهای دنیا نفوذ کند.نکته جالب در مورد این ویروس آن است که این ویروس برای آلوده کردن سیستم شما حتی نیاز به یک فایل ارسال شده از طریق ایمیل یا حتی باز کردن یک فایل ندارد و فقط و فقط با وجود یک ارتباط فعال به اینترنت می توانست پخش شود.با باز کردن یک صفحه وب، بعد از تخریب حالت گرافیکی آن، یک پیام روی صفحه نمایش کاربر نمایان می شد: “Hacked By Chinese” و به همین سادگی سیستم آلوده به این ویروس خطرناک می شد که توانست در عرض کمتر از یک هفته، 2.6 میلیارد دلار ضرر ایجاد کند و نزدیک به 400.000 سرور اینترنتی از جمله سرور کاخ سفید را از کار بیاندازد.

Sasser

Sasser یک کرم اینترنتی بود که در سال 2004 کشف شد. کرمی که سیستم میلیون ها کاربر را با اثرات مخرب و عذاب آورش آزار داد. این کرم ،ابتدا سیستم را کند و به تدریج با تاثیر بر زیرساخت های سیستم، آن را از کار می انداخت؛ حتی کار را به جایی می کشاند که مجبور بودید برای راه اندازی مجدد سیستم، بیخیال دستورات سیستم عامل شوید و کامپیوتر را از برق بکشید. این کرم با تاثیر گذاری بر روی LSASS که قوانین امنیتی حساب اصلی رایانه را بررسی می کرد باعث کرش کردن آن می شد. Sasser در مدت زمان حضورش بیش از یک میلیون کاربر را آلوده کرد که شامل سیستم های مورد استفاده در زیرساخت های حیاتی نظیر بنگاه ها، بیمارستان ها، خطوط هوایی و مراکز حمل و نقل عمومی می شد.

منبع: شهر خبر

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    7 − پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!