0

برخورد قانونی با هنجارشکنی ها در حوزه گردشگری صورت می گیرد

دسته بندی ها : فضای مجازی 27 شهریور 1399 کارشناس سایبرلا 407 بازدید
قانون, دادگاه, دادسرا, حکم, حقوق

رئیس پلیس فتا استان گلستان از برخورد قانونی با هنجارشکنان در حوزه گردشگری خصوصاً تورهای غیرمجاز خبر داد.

سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا استان گلستان در نشستی با حضور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان گفت: بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی زمینه ساز رونق حوزه گردشگری است، اما متأسفانه افرادی هم هستند که از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و با تبلیغات اغوا کننده، اقدامات غیرقانونی و غیرمجاز مرتکب می شوند.

وی افزود: متأسفانه باوجود اعلام ستاد ملی کرونا مبنی بر اعمال محدودیت‌های اجتماعی و الزام در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از هرگونه تجمع در سطح جامعه، اخیراً از سوی افراد ناشناس با بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی، شاهد تبلیغات و برگزاری تورهای غیرمجاز به‌صورت مختلط تحت عناوین بوم گردی، طبیعت‌گردی، کوه‌ پیمایی وغیره در سطح استان بودیم.

این مقام مسئول گفت: در برخی از این تورهای غیرمجاز، افرادی اقدام به تهیه تصاویری با پوشش نامناسب و انتشار آن در فضای مجازی کردند و سبب ترویج بی‌بندوباری و ناهنجاری اجتماعی در این حوزه شدند ؛ در این خصوص پلیس فتا با همکاری پلیس اطلاعات، ضمن رصد مستمر و پایش فضای مجازی، ضمن شناسایی هنجارشکنان ، پس از هماهنگی با مراجع قضایی، برخورد قانونی را انجام می دهد .

سرهنگ پرسا تصریح کرد: پلیس یاری گر شهروندان قانون ‌مدار و حامی فعالان فرهنگی و اجتماعی است و درعین‌ حال در برخورد با هنجارشکنان هم برابر قانون رفتار خواهد کرد.

در ادامه این جلسه معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز ضمن تقدیر از اقدامات پلیس فتا گفت: مباحث مطرح ‌شده در این جلسه و تعامل صورت گرفته می‌تواند راهگشا باشد و امیدواریم در آینده شاهد ناهنجاری‌های خارج از عرف و قانون در حوزه گردشگری نباشیم.

منبع: پلیس فتا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!