0

راه مقابله با اسمیشینگ

دسته بندی ها : فضای مجازی 14 بهمن 1397 مدیر سایبرلا 434 بازدید

SmiShing یک اس ام اس با محتوای پیام جعلی و به همراه URL ( لینک جعلی) که کاربر را ملزم به کلیک برروی لینک موردنظر نموده و پس از اینکه کاربر کلیک نماید. حملات SmiShing آغاز گردیده و سیستم قربانی از سوی حملات اسمیشینگ آلوده می‌گردد.

مجرمان اینترنتی در تلاش هستند که با دسترسی پیدا کردن به گوشی هوشمند کاربران، می‌توانند اطلاعات شخصی کاربر مانند: عکس، شماره مخاطبین، ایمیل‌ها و حساب‌های بانکی را سرقت کنند این واقعا یک خطر جدی و جدید در جهان است.
پیشگیری همواره ارزان‌تر و سهلتر از درمان می‌باشد کاربران می‌توانند با رعایت نکات کلیدی از کلاهبرداری از طریق اسمیشینگ جلوگیری نمایید
گام اول: برروی پیام‌هایی که دارای لینک ناشناس می‌باشد کلیک نکنید. همچنین فرد ارسال کننده پیام را شناسایی کنید

گام دوم: به پیام‌های متنی که از شما در مورد هر یک از امور شخصی خود پرسیدند، پاسخ ندهید.

گام سوم: هر گونه پیامکی با موضوع کسب و کار، دارایی، حساب‌های بانکی و … ارسال گردید و از شما دعوت به عمل آمد به درخواست آن پاسخ ندهید.
گام چهارم: پیغام‌هایی از طریق شماره “۵۰۰۰” یا هر شماره‌ای مشابه دیگر برای شما ارسال گردید پاسخ ندهید چرا که این یک استراتژی است که مهاجمان هویت خود را مخفی نموده تا مکان و هویت آنها قابل ردیابی نباشد.
گام پنجم: پیامکی که از شما درخواست سریع پاسخ را دارد به آن شک کنید، یک نشانه واضح ازSmiShing است!پاسخ ندهید
گام ششم: پیش از پاسخ دادن به هر پیام، تحقیقات‌ کامل انجام گردد. وب سایت‌های بسیاری وجود دارند که این امکان را می‌دهد تا افراد از طریق سایت، پیام موردنظر خود را به صورت رایگان و بدون اینکه شماره فرد ارسال کننده مشخص شود به شماره مقصد ارسال می‌کنند
گام هفتم: اگر پیام با این محتوا که “کاربر گرامی، تبریک می گوید، شما موفق به کسب جایزه ….” این نشانه واضح SmiShing  است.
گام هشتم: پیامی که در زمان غیرمعمول دریافت گردد، این یک نشانه دیگر از SmiShing است.
گام نهم: از خط مشی‌های حساب بانکی خود آگاهی داشته باشد و اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شخصی شما با حساب بانکی مرتبط و محافظت می‌گردد.

منبع: پلیس فتا

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!