0

انتشار اکاذیب در فضای مجازی جرم است

دسته بندی ها : فضای مجازی 28 بهمن 1396 مدیر سایبرلا 387 بازدید

سرپرست پلیس فتا استان گلستان از انتقام جویی در فضای مجازی به علت اختلاف حساب مالی توسط  شهروند گلستانی خبر داد و گفت: هر کس به قصد ضرر زدن به دیگران یا تشویش اذهان عمومی اقدام به نشر اکاذیب کند، مجرم محسوب می‌شود و باید در برابر قانون پاسخگو باشد.

به گزارش پلیس فتا، سروان صاحبکاران در تشریح این خبر اظهار کرد: اخیرا مرجوعه قضایی به این پلیس واصل که شهروندی ادعا داشت، فرد ناشناسی در یکی از شبکه اجتماعی اقدام  به نشر اکاذیب و همچنین تخریب اینجانب نموده، لذا در این خصوص خواهان پیگیری بود. شکایت شاکی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه مشخص گردید فردی با راه اندازی کانالی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به بارگذاری مطالب و محتوای مورد ادعای شاکی می‌نماید که در نتیجه اقدامات فنی و اطلاعاتی کارشناسان پلیس فتا استان گلستان، نهایتا متهم شناسایی و به پلیس فتا احضار گردید.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم پس از مواجه شدن با ادله غیر قابل انکار، اعتراف و هدف و انگیزه خود از انجام  این کار را انتقام‌جویی و تسویه حساب با شاکی عنوان نمود.

وی افزود: پس از تکمیل تحقیقات متهم به همراه پرونده تشکیل شده روانه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان گردید.

سرپرست فتا استان گلستان گفت: کاربران فضای مجازی می‌بایست از درج مطالب و محتویاتی که توهین آمیز بوده و یا منجر به تخریب دیگران شود خودداری نمایند.

سروان صاحبکاران تاکید کرد: پلیس فتا با  کاربرانی که در فضای مجازی اقدام به توهین یا انتشار اکاذیب بر علیه شهروندان نمایند مطابق با مواد 16 و 17 و 18 قانون جرایم رایانه ای، رفتار خواهد نمود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!