0

سرقت میلیونی یک هکر از سایت آموزش زبان

دسته بندی ها : فضای مجازی 12 مهر 1393 مدیر سایبرلا 976 بازدید

عصر شبکه : این دزد اینترنتی پس از سرقت نرم‌افزارها، آن‌ها را با تغییرات مختصر به نام خود ثبت کرده و فروخت. اقدامات پلیسی برای ردیابی این هکر جوان با اعلام گزارشی از سوی مدیر این مؤسسه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

با توجه به اطلاعاتی که درباره نرم‌افزار‌های سرقت شده در اختیار پلیس قرار گرفته بود، آنان تجسس برای ردیابی دزد اینترنتی را آغاز کردند تا اینکه رد او را در میان آگهی‌های فروش نرم‌افزار‌ها به دست آوردند. «سرهنگ ولی‌الله گنجیان مقدم» رئیس پلیس آمل در این‌باره گفت: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد دزد با نفوذ و هک موفق به سرقت داده‌ها و فروش آن با عناوین و نشانه‌های جعلی از طریق اینترنت شده است.
وی گفت: با دستگیری «عبدالله» و انجام بازجویی‌های پلیسی وی با قبول جرم اقرار کرد با هک و نفوذ در وب‌سایت مؤسسه، نرم‌افزارها را سرقت و با تغییرات مختصر آن را به نام خود ثبت کرده و با آدرس جعلی به ارزش 200 میلیون ریال به فروش رسانده است. گنجیان در انتها از شهروندان خواست اطلاعات و داده‌های خود را در حافظه‌های جانبی  مثل‌ «هارد اکسترنال»  یا حافظه خارجی نگهداری کنند و در رایانه‌های وصل به شبکه از نگهداری این‌گونه اطلاعات مهم خودداری کنند.
وی فضای مجازی را محل امنی برای تصاویر و داده‌های شخصی اشخاص ندانسته و اذعان داشت فضای مجازی بستری برای نفوذ کاربران ناآشنا و بزهکاران فرصت‌طلب آماده است و نباید اعتماد کامل به این فضا داشت، فضای مجازی معبری عمومی است.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یازده + هجده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!