0

سنگاپور به دنبال امنیت سایبری اقتصادی

دسته بندی ها : فضای مجازی 23 بهمن 1395 مدیر سایبرلا 408 بازدید

آنالیز داده و امنیت سایبری دو کلیدواژه تلاش‌های سنگاپور برای توانمندسازی قدرت دیجیتال خود در زمینه اقتصادی است.

به گزارش سایبربان، تلاش های دولت سنگاپور برای افزایش سرعت انطباق با فضای سایبری نشان از ضعف بنیادی این کشور در زمینه امنیت سایبری و نبود نقشه راه اقتصاد آنلاین دارد. کشوری که بیشترین سرمایه گذاری خود را در بازار آزاد جهانی داشته نمی‌تواند نسبت به تجارت آنلاین بی‌تفاوت باشد. اینجاست که ضرورت برخورداری از یک زیرساخت سایبری برای دولت روشن می‌شود.

کمیسیون آینده پژوهی اقتصاد (CFE) در گزارش اخیر خود، تجزی و تحلیل داده‌های بزرگ و امنیت سایبری را بزرگترین پتانسیل‌های رو به رشد در فضای مجازی دانست که می‌تواند در دیگر صنایع بزرگ نیز اثرگذار باشد.

CEF در گزارش خود توصیه کرده است که دولت باید قابلیت‌های دیجیتالی خود را با ایجاد آزمایشگاه‌های مشترک با صنعت تقویت کند. چنین مشارکتی می‌تواند منجر به ترویج نوآوری و کمک به دانشمندان باشد.

علاوه بر این، گزارش مذکور توصیه کرده که دولت می تواند با هدایت خدمات ملی، مانند خدمت سربازی به سمت مهارت‌های سایبری، به امنیت سایبری ملی این کشور عمق بیشتری بدهد.

آژانس امنیت سایبر هم در اقدامی همسو، با همکاری صنایعی مانند SingTel  و دانشگاه «نان یانگ»، به سمت ایجاد یک جریان استعدادیابی برای امنیت سایبری صنایع در سنگاپور حرکت کرده است. به طور مشابه، سازمان توسعه رسانه‌ای سنگاپور (Infocomm) در حال اجرای طرح‌های آموزشی برای راه‌اندازی یک پایگاه استعدادیابی در تجزیه و تحلیل داده‌ها است.

شایان ذکر است دولت سنگاپور به تازگی گرایشی به سمت اسرائیل نشان داده و تصمیم دارد در زمینه امنیت سایبری از رژیم صهیونیستی کمک بگیرد. در تازه ترین اقدام نیز دانشگاه بزرگ نان‌یانگ با همکاری دانشگاه بن‌گورین اسرائیل، پروژه ای برای کشف APT های ناشناخته اجرا کرده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!