0

دارندگان وب سایت‌هاى اینترنتى، طراحى و تولید وب سایت خود را به افراد و شرکت‌هاى معتبر بسپارند

دسته بندی ها : فضای مجازی 3 خرداد 1396 مدیر سایبرلا 373 بازدید

با رشد فناورى و توسعه اینترنت، وب سایت‌هاى اینترنتى جایگاه مناسبی برای ارائه خدمات، معرفی محصولات و … به صورت گسترده و نامحدود در  سطح جهان پیدا کرده‌اند. بسیارى از ارائه دهندگان خدمات به جهت معرفی خود از فضاى سایبر استفاده می‌کنند که البته بسیاری از آنها آشنایی چندانی با نحوه تولید و طراحى وب سایت در این فضا را ندارند و به همین دلیل ایجاد محتوا، طراحی و تولید سایت‌ها و ارائه چنین خدماتی را به شرکت‌هایی واگذار می کنند که زمینه تخصصی‌شان تولید و طراحی وب سایت‌های اینترنتی است.

به گزارش پلیس فتا، کارشناس اداره ادله دیجیتال پلیس فتا استان خراسان رضوى در خصوص مشکلات امنیتى بوجود آمده در خصوص انجام چنین سفارشاتی گفت: خوشبختانه در کشور ما شرکت‌ها و تیم‌هاى تخصصى زیادى در زمینه طراحى وب سایت فعالیت می‌کنند که از نظر فنى داراى توانمندى بالایى هستند اما در این بین افراد و یا حتی سازمان هایی هم هستند که برای هزینه کمتر و یا به دلایل دیگر، طراحی وب سایت را به افراد متفرقه و یا گروه‌هایی واگذار می‌کنند که سابقه و یا تخصصی در این زمینه نداشته و هیچ تضمینی در مورد امنیت سایت بعد از طراحی را ارائه نمی‌دهند.

وى ادامه داد: بعضا استفاده از افراد کم سابقه و ناشناس برای طراحی وب سایت‌هاى اینترنتى منجر به بروز مشکلاتی در خصوص عدم رعایت مسائل امنیتی می‌شود. نظیر امکان قرار گیری کدهای مخرب و یا شل (shell) و اسکریپت‌هایی در بین کدهای سایت، که این اسکریپت‌ها امکان دسترسی غیر مجاز به محتواى سایت و  امکان هک آن را به سادگى در اختیار افراد نفوذگر و هکر‌ها قرار می‌دهد.

این کارشناس سایبری در خصوص راهکار هاى پیشگیرى از بروز اینگونه مشکلات براى دارندگان وب سایت‌هاى اینترنتى گفت: از آنجایى که در صورت بروز مشکلات امنیتی، مدیر و مالک وب سایت، مسئول عواقب ناشى از آسیب‌هاى احتمالى آن خواهد بود لذا دارندگان وب سایت‌ها مى بایست موضوع امنیت را بسیار جدى گرفته و ارتقاى امنیت را همیشه مد نظر خود قرار دهند و در این زمینه به نکات ذیل توجه داشته باشند.

  • طراحى وب سایت ها و سفارشات خود را به افراد مطمئن و حتی المکان گروه‌ها و شرکت‌هاى دارای مجوز بسپارند که از نظر اتحادیه و صنوف مربوطه تائید شده باشند.
  • در قراردادهاى خود با طراحان و ارائه دهندگان خدمات طراحى وب سایت، نکات مربوط به پشتیبانى فنى و امنیتى سایت را حتما قید نمایند.
  • رعایت امنیت برای طراحی سایت را جزو اولویت های اصلی خود قرار داده و در صورت امکان از تیم های امنیتی که برای این کار وجود دارند، راهنمایی بگیرید.
  • در صورتى که در طراحى وب سایت از سیستمهاى مدیریت محتوا (CMS) استفاده شدهاست حتما نسبت به تنظیمات امنیتى و بروزرسانى آن دقت داشته باشند.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    6 − چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!