0

رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی: 20 درصد سهم هر قرارداد را می خواهیم

دسته بندی ها : فضای مجازی 1 آبان 1394 مدیر سایبرلا 529 بازدید
نشریه “فایننشال تایمز” در گفت و گو با رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی نظر او را درباره جزئیات شرایط انعقاد قراردادهای تازه جویا شده است./ ایران در قراردادهای تازه خود حداقل 20 درصد از سهم هر پروژه سرمایه گذاری مشترک با شرکت های بین المللی حوزه انرژی در دوران پسا تحریم را مطالبه خواهد کرد.

سید مهدی حسینی طراح اصلی قراردادهای نفتی جدید ایران و رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی در گفت و گو با نشریه “فایننشال تایمز” از شرایط جدید ایران برای انعقاد قراردادهای نفتی با شرکت های خارجی خبر داده است.

 به گزارش خرداد، نشریه “فایننشال” اشاره کرده که آقای حسینی در حاشیه برگزاری کنفرانس انرژی در تهران در روز چهارشنبه به آن نشریه گفته است که ایران در قراردادهای تازه خود حداقل 20 درصد از سهم هر پروژه سرمایه گذاری مشترک با شرکت های بین المللی حوزه انرژی در دوران پسا تحریم را مطالبه خواهد کرد.

آقای حسینی در این گفت و گو افزوده است:”به طور طبیعی روی سهم 20 تا 25 درصد و یا 30 درصد به عنوان حداقل درصد فکر می کنیم. ما نمی خواهیم تنها سهم اندکی (در حدود 5 درصد) به یک شرکت ایرانی اختصاص یابد. ما دیدی بلند مدت نسبت به قراردادها داریم”.

 او ابراز امیدواری کرده که همکاری مفیدی بین شرکت های نفتی بین المللی و اپراتورهای داخلی مانند شرکت های خدمات مهندسی و پیمانکاری در جریان باشد و این موضوع بتواند به بهبود مدیریت و جبنه های فنی صنعت نفت ایران منجر شود.

 آقای حسینی هم چنین اشاره کرده که ایران قصد دارد ظرفیت های بومی خود را برای رشد شرکت های داخلی و حضور آنان در بازار های بین المللی ارتقا دهد.

 این مقام بلندپایه نفتی کشور خاطر نشان کرده که هدف ایران همکاری با شرکت های غربی برای رساندن سطح تولید نفت ایران به روزی 2 میلیون بشکه در سال های آینده است.

 آقای حسینی هم چنین اشاره کرده که در قراردادهای تازه نفتی ایران با شرکت های انطعاف پذیری بیش تر از سوی طرف ایرانی و ریسک کمتر برای طرف خارجی به چشم می خورد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 + 12 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!