0

بازاریابی انلاین مواد مخدر و افیون در فضای مجازی

دسته بندی ها : فضای مجازی 14 دی 1395 مدیر سایبرلا 436 بازدید

جامعه‌شناس و پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد:

امروزه در فضای مجازی قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر با استفاده از اینترنت اقدام به بازاریابی آنلاین مواد مخدر و افیون می نمایند.

دکتر احمد طهماسبی جامعه‌شناس و پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به فروش اینترنتی مواد مخدر در فضای مجازی و همچنین جاذبه های که این فضا برای ترغیب جوانان به اعتیاد دارد گفت: امروزه در فضای مجازی قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر با استفاده از اینترنت اقدام به بازاریابی آنلاین مواد مخدر و افیون می نمایند.

این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه محتواهایی که در برخی از شبکه های اجتماعی وجود دارد می تواند به برخی از آسیب های اجتماعی دامن بزند خاطر نشان کرد: خرید و فروش مواد مخدر و روانگردان از طریق برخی سایت های غیراخلاقی می تواند به رفتارهای اعتیادآور دامن بزند.

وی با اشاره فضای مجازی خطرناک تر است چون به دلیل ماهیت شان جاذبه زیادی برای جوانان و خصوصا نوجوانان دارند، یاد اور شد: جوانان نباید باور کنند که هرموردی در این فضاها وجود دارد، صحیح و موثق است، کنجکاوی را می توان دومین عامل مصرف مواد درجوانان عنوان کرد.

طهماسبی در پایان با اشاره به اینکه خانواده ها با منع کردن نمی توانند از استفاده جوانان از شبکه های مجازی جلوگیری کنند بلکه با این کار آنان حریص تر می شوند، افزود: خانواده ها می توانند با درک هوشمندانه ویژگی های جوانان به آنها اجازه دهند در چارچوب قواعد خانواده از فضاهای مجازی استفاده کنند. فاصله والدین با فرزندان باید همیشه وجود داشته باشد، فرزندان در خانواده باید حد و مرزی داشته والدین نیز باید برای انواع رفتارهای آنان قواعد و ضوابطی داشته باشند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 + 17 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!