0

اسکرین شات گرفتن در چه مواردی جرم محسوب می شود؟

یک حقوقدان گفت: اسکرین شات گرفتن از گفتگوهای خصوصی و تهدید به افشای این اسرار جرم بوده و متخلفان به جزای نقدی، ۷۴ ضربه شلاق و تا دو سال حبس محکوم خواهند شد.

رضا قربانی در گفتگو با خبرگزاری آنا درباره مجازات افرادی که اقدام به گرفتن اسکرین شات از گفتگوهای دو نفره در فضای مجازی می‌کنند و در آینده با این ابزار افراد را تهدید می‌کنند اظهار کرد: متأسفانه برخی افراد از این روش برای اخاذی و تهدید دیگر افراد استفاده می‌کنند که در قانون مجازات اسلامی برای این افراد مجازات درنظر گرفته شده است.

ماده 16 قانون جرایم رایانه ای

وی ادامه داد: طبق ماده ۷۴۵ (ماده 16 قانون جرایم رایانه ای) افشای اسرار خصوصی دیگران جرم بوده و افراد به جزای نقدی و حبس تا دو سال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهند شد؛ همچنین برخی افراد با در اختیار داشتن اسکرین شات گفتگوها اقدام به تهدید افراد می‌کنند و شهروندان درصورت مواجه به این اقدام می‌توانند به کلانتری مراجعه کرده و شکایت خود را مطرح کنند.

این حقوقدان اظهار کرد: طبق قانون، تمام مواردی که موجب خدشه‌دار شدن حقوق شهروندی دیگران باشد جرم بوده و افشای اسرار خصوصی افراد نیز در زمره همین موضوع محسوب می‌شود.

توجه : دیدگاه این حقوق دان محترم لزوما مورد تایید سایبرلا نمی باشد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!