0

تهیه و انتشار کلیپ‌های توهین به اقوام

دسته بندی ها : تهدید و توهین در اینترنت 26 مرداد 1397 مدیر سایبرلا 342 بازدید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری عوامل تهیه و انتشار کلیپ‌های توهین به اقوام، ایلات و طوائف و افراد در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ جمالی در این خصوص گفت: هرچند فضای مجازی امروزه به عنوان یک فناوری با کاربردهای مفید فراوان در جامعه در حال گسترش است اما متأسفانه بعضی افراد با استفاده نادرست باعث بروز مشکلاتی برای خود و سایر افراد جامعه می‌شوند.

وی افزود: متأسفانه طی چند روز گذشته در فضای‌ مجازی به خصوص در کانال‌ها و صفحات محلی استان ایلام کلیپ‌هایی با مضمون توهین به افراد و اقوام ساکن در استان و استان‌های همجوار تهیه و انتشار یافته است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در پی افزایش انتشار این نوع کلیپ‌ها به خصوص در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام و جریحه دار شدن احساسات و عواطف عموم مردم و خصوصاً برخی ایلات و طوائف در استان و استان‌های همجوار پلیس فتا ایلام با هماهنگی مراجع محترم قضایی تعدادی از این افراد که موجب سلب آسایش و برهم خوردن آرامش روانی استان در فضای مجازی شده بودند، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی اظهار کرد: متأسفانه این افراد با انگیزه‌های مختلف و با استفاده از معلولیت جسمی و عقب ماندگی ذهنی برخی افراد دیگر آن‌ها را مجبور به بیان صحبت‌هایی با مضمون توهین و تحقیر اقوام و طوائف مختلف می‌کردند و در این هنگام نسبت به ضبط صدا و تصویر آن‌ها اقدام و کلیپ‌های تهیه شده را در فضای مجازی منتشر می‌کردند.

رئیس پلیس فتا استان ایلام تصریح کرد: با توجه به اینکه تهیه و انتشار اینگونه فیلم و کلیپ‌ها جرم بوده توصیه می‌شود به خصوص جوانان و نوجوانان نباید با تحریک افراد سودجو و فرصت طلب مرتکب چنین جرائمی شوند چرا که پلیس با این مسائل برخورد می‌کند و خانواده‌های محترم هم هوشیار بوده و مراقب فرزندان خود باشند تا مورد سوء استفاده افراد فرصت طلب قرار نگیرند.

مشاوره حقوقی و پرسش و پاسخ در زمینه توهین و فحاشی در فضای مجازی | اینجا کلیک کنید

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک + 8 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!