0

اخاذی با ترفند افزایش فالور رایگان

فرمانده انتظامى شهرستان سبزوار  گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا شهرستان سبزوار، عامل دستبرد به حساب کاربرى شبکه اجتماعى شهروند سبزوارى شناسایى و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ  هاشمى در تشریح خبر اظهار کرد: خانمى با در دست داشتن مرجوعه قضایى و براى شکایت از فردى ناشناس که به منظور رفع انسداد شبکه اجتماعى درخواست مبالغى وجه نقد را کرده بود به پلیس فتا شهرستان سبزوار مراجعه نمود.

وی افزود: شاکیه در اظهارات اولیه خود گفت، “در شبکه اجتماعى با تبلیغاتى مواجهه شدم که براى افزایش تعداد بازدید کننده آن هم به صورت رایگان کافى بود به سایتى مراجعه و مشخصات نامى و حساب کاربرى خود را وارد مى‌کردم و من به دلیل رایگان بودن، دست به امتحان آن زده و مطابق فرایند ذکر شده اقدام به ثبت نام نمودم که در کمال ناباورى متوجه شدم حساب کاربرى‌ام از دسترس خارج و براى بازگردادندن آن درخواست وجه شده است!”

سرهنگ هاشمى ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکیه و مستندات فنى موجود، ‌کارشناسان اقدامات اولیه خود را آغاز نمودند و در مراحل اولیه مشخص شد عامل سوء استفاده و اخاذى از شاکیه با شگرد فیشینگ به اطلاعات و حساب کاربرى نامبرده دسترسى پیدا نموده‌است.

این مقام انتظامى خاطر نشان ساخت: با توجه به تلاش کارشناسان رد متهم در فضاى سایبرى پیدا و با یکسرى اقدامات فنى متهمى در این رابطه شناسایى که با هماهنگى قضایى به همراه تجهیزات رایانه اى دستگیر شد.

فرمانده انتظامى شهرستان سبزوار  گفت: متهم به نام عرفان 27 ساله پس از دستگیرى با دیدن شواهد موجود به جرم خود اعتراف کرد و اذعان داشت با توجه به اینکه حرفه‌ام عکاسى مى‌باشد و به علت خصومت شخصى و اختلاف حساب قبلى که با شاکیه داشتم متاسفانه طى اقدامى براى انتقام‌گیرى و تسویه حساب و به دام انداختن وى با کمک دوستم که در حوزه فناورى اطلاعات تبحر داشت با شماره‌اى که براى شاکى آشنا نباشد، وى را فریب داده و با عنوان” افزایش فالور” از وى خواستم که روى سایتى جعلى کلیک نموده و مشخصات خود و حساب کاربرى‌اش را وارد نماید و بدین شکل توانستم با تغییر رمز ورود دسترسى شاکى به حسابش را مسدود نمایم و براى بازگرداندن رمز به وى درخواست مبالغى را نمودم اما هرگز فکر نمى‌کردم که پلیس قادر به شناسایى‌ام باشد.

سرهنگ هاشمى اضافه کرد: متهم به همراه دوستش که با طراحى سایت جعلى اقدام به مزاحمت و اخاذى از شاکى نموده بود پس از تکمیل پرونده به دادسرا اعزام شدند.

این مقام انتظامى در پایان گفت: شهروندان و کاربران محترم فضاى سایبر در نظر داشته باشند که دارا بودن نام کاربرى و رمز عبور به منزله کلید ورود مى‌باشد لذا در حفظ و نگهدارى آن کوشا بوده و براى افزایش ضریب امنیتى، عضویت در شبکه‌هاى اجتماعى از عضویت دومرحله‌اى استفاده نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دوازده − 8 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!