0

باج‌خواهی جنسی در پی دوستی اینترنتی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که با به دست آوردن فیلم‌های محرمانه و کاملاً خصوصی یکی از شهروندان قصد اخاذی و سوءاستفاده غیراخلاقی از وی را داشت توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر گردید.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه فردی فیلم‌ها و تصاویر شخصی و کاملاً محرمانه وی را به دست آورده و او را تهدید به انتشار آنها در فضای مجازی می‌نماید، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی همچنین در اظهارات خود عنوان داشت در یکی از شبکه‌های اجتماعی با فردی آشنا شدم و مدت‌ها به صورت مجازی با یکدیگر رابطه داشتیم و من نیز به وی کاملا اعتماد پیدا کرده بودم تا اینکه پس از مدتی برای آشنایی بیشتر درخواست عکس نمود و من نیز فریب خورده و برای وی ارسال نمودم.

این مقام مسئول ادامه داد: با انجام تحقیقات میدانی و تخصصی در فضای سایبر توسط کارشناسان این پلیس متهم شناسایی و دستگیر گردید.

سرهنگ مرتضوی گفت:متهم در بازجویی های خود ضمن اعتراف صریح به بزه ارتکابی عنوان داشت‌، با شاکی در شبکه اجتماعی آشنا شده و پس از مدتی اعتماد او را جلب نمودم و او نیز فیلم‌ها و تصاویر خصوصی و محرمانه خود را برای من ارسال نمود که پس از دریافت اطلاعات شخصی شاکی، وی را تهدید نمودم که در صورتی که تن به رابطه غیراخلاقی ندهد اقدام به انتشار آنها در فضای مجازی می‌نمایم.

‌رئیس پلیس فتای استان اصفهان افزود: با اعترافات صریح متهم، وی همراه پرونده به دادسرا اعزام و قرار مناسب قانونی برای وی صادر گردید.

وی با بیان اینکه دوستی‌های مجازی می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای کاربران داشته باشد، گفت: لذا به همه جوانان و نوجوانان توصیه می‌کنم از عضویت در سایت‌های دوست‌یابی و همچنین گفت‌وگوی اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی مجازی پرهیز نمایید.

سرهنگ مرتضوی با تاکید بر اینکه به هیچوجه در شبکه‌های اجتماعی مجازی به افراد آنلاین اعتماد نکنید، افزود: ارسال عکس و فیلم‌های شخصی خود برای این افراد درست نیست و می‌تواند موجب دردسر برای کاربران شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 − 9 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!