0

اشتباه طلبکار اخاذی سایبری بود

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: متاسفانه برخی کاربران تلاش دارند اختلافات، مشکلات و… حقیقی خود در فضای واقعی را با استفاده از فضای مجازی آن هم به صورت مجرمانه حل و فصل نمایند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ علی کریمی با بیان اشاره به اخاذی در فضای مجازی برای وصول طالب خود گفت: شخصی  که قصد داشت طلب خود را با  اقدام به اخاذی 80 میلیون ریالی از طریق تهدید به انتشار فیلم خصوصی به دست آورد توسط پلیس فتا استان کرمانشاه دستگیر شد.

وی افزود: مرد جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی تلگرام با ارسال پیام‌های توهین آمیز و چندین فیلم نامشخص، ایشان را تهدید نموده در صورتی که مبلغ 80 میلیون ریال به وی پرداخت نگردد فیلم‌های خصوصی  شاکی را در فضای مجازی منتشر نماید.

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکی، کارشناسان پلیس فتا استان بلافاصله عملیات شناسایی فرد متهم در فضای مجازی را آغاز و طی تحقیقات فنی توانستند رد او را در اینترنت پیدا و با هماهنگی قضایی متهم که پسری جوان بود را دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل کنند

سرهنگ کریمی گفت: متهم که از دوستانی شاکی بوده و در رویارویی با شواهد فنی به جرم خود اعتراف و اذعان داشته که  مقداری پول از شاکی طلب داشته و پس از اینکه فیلمی خصوصی از ایشان به دست آورده است قصد داشته با تحت فشار قرار دادن شاکی، وی را وادار به پرداخت بدهی خود کند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در ادامه هشدار داد: بر اساس ماده 669 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375، هرگاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او نماید اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا 74 ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد لذا توصیه می‌کنیم افراد در هنگام عصبانیت با تصویر اینکه شناسایی نخواهند شد دست به اقدامت عجولانه نزنند و مشکل خود را تنها از طریق قانون پیگیری نمایند زیرا کارشناسان پلیس فتا با تمام توان مجرمین را شناسایی و دستگیر خواهد کرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!