0

هشدار در مورد آزار و اذیت های اینترنتی

دسته بندی ها : مزاحمت اینترنتی 27 دی 1394 مدیر سایبرلا 817 بازدید

ماهیت اجتماعی اینترنت وصل کردن افرادی که همدیگر را می شناسند به یکدیگر است و همچنین این افراد دوستان خود را به یکدیگر معرفی می کنند که باعث ایجاد دوستی های جدید می شود. این رویدادها معمولا از طریق شبکه های اجتماعی، سیستم های پیام رسان فوری، اتاق چت، وبلاگ ها و…. اتفاق می افتد.

ایران هشدار: ماهیت اجتماعی اینترنت وصل کردن افرادی که همدیگر را می شناسند به یکدیگر است و همچنین این افراد دوستان خود را به یکدیگر معرفی می کنند که باعث ایجاد دوستی های جدید می شود. این رویدادها معمولا از طریق شبکه های اجتماعی، سیستم های پیام رسان فوری، اتاق چت، وبلاگ ها و…. اتفاق می افتد.

اما همه این افراد دارای حسن نیت نیستند و به همین دلیل تهدیدات و آسیب های ناشی از ارتباطات ناخواسته در حال افزایش است.
مسائل مربوط به امور جنسی برای نوجوانان و بزرگسالان و یا آزار و اذیت آنلاین نمونه هایی از مواردی هستند که بر اثر ارتباطات ناخواسته بوجود آمده است و افراد باید متوجه این خطرات باشند و از بروز آن جلوگیری و ممانعت نمایند.

چگونه می توانیم ایجاد ارتباطات ناخواسته را محدود کنیم ؟

مراقب و محتاط باشیم.
از سایت ها، شبکه های اجتماعی و سرویس هایی استفاده کنیم که دارای تنظیمات حریم خصوصی هستند. اطلاعات شخصی خود را در هر سایت و هر جایی به اشتراک نگذارید.

محترمانه رفتار کنید.
با انجام رفتار محترمانه و اصلاحی در قبال دیگر افراد، حساسیت ها را نسبت به خود کاهش دهید. اگر شما در فضای مجازی نسبت به دیگران بی احترامی و رفتار ناشایستی داشته باشید شانس خود را برای مورد هدف قرار گرفتن، آزار و اذیت اینترنتی، افزایش داده اید.

به دنبال تلافی کردن نباشید.
اگر در فضای مجازی کسی چیزی بیان می کند یا کاری انجام می دهد که باعث ناراحتی شما می شود، بهترین راه این است که آن را نادیده بگیرد و یا دسترسی آن عضو را مسدود کنید. تلافی کردن رفتار این گونه افراد باعث می شود که او به رفتار ناشایست خود ادام و شدت آن را نیز افزایش دهد.

رفتارهای غیرقانونی ومتخلفانه را گزارش کنید.
اگر کسی شما را از طریق اینترنت و یا تلفن همراه اذیت و برایتان ایجاد مزاحمت می کند، این مسئله را به اشخاص مورد اطمینان خود بازگو نمایید. همچنین هرگونه مزاحمت و رفتار متخلفانه را به ارائه دهنده خدمات و سرویسی که فرد مزاحم و مجرم از آن استفاده می‌کند گزارش نمایید. سرویس‌هایی همچون ایمیل، شبکه های اجتماعی، تلفن همراه و یا دیگر خدما ت آنلاین که مورد سو استفاده مجرمین قرار می گیرد. اگر فرد مزاحم از نظرات (کامنت) و یا محتوایی غیر قانونی و بر خلاف سیاست های سرویس دهنده استفاده کرده باشد، آن ها می توانند آن محتوا و یا نظرات را از اینترنت حذف کنند و اگر آن محتوا و نظرات بسیار تند باشند، سرویس دهندگان می توانند اطلاعات حساب کاربری فرد و محتوای منتشر شده توسط او را جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع ذی صلاح ارائه کنند.

مدارک و شواهد را نگه دارید.
اگر رفتار فرد مزاحم ادامه دار است و مزاحمت های او تشدید می شود، پیام های فرد مزاحم و متخلف را ذخیره نمایید و در صورت امکان عکس و نسخه ای از مکالمات آن ها را نیز نگهداری کنید و آن ها را به پلیس فتا و مراجع قضایی ارئه کنید.

مشارکت نکنید.
نه تنها نباید باعث آزار و اذیت کسی شوید، بلکه حتی نباید به تماشای شخصی بنشینید که در حال ایجاد مزاحمت برای افرادی هچون همکاران، همکلاسی، دوست و …. می باشد و در صورت متوجه شدن و پی بردن به این مطلب آن را به افراد مطمئن و واجد صلاحیت اطلاع دهید

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!