0

مزاحمت برای دیگران در فضای سایبر به خاطر حس بدبینی

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از دستگیری عامل ایجاد مزاحمت برای یکی از شهروندان در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرگرد علی سرحدی در تشریح این خبر گفتخانمی با مراجعه با پلیس فتا اظهار داشت مدتی است که فردی ناشناس در شبکه های اجتماعی برای وی پیام‌های تهدید آمیز ارسال می‌کند و او را به داشتن رابطه غیر اخلاقی با یکی از همکاران خود متهم می‌کند که این امر موجب آزار و اذیت و بدبینی همسرش نسبت به او شده است.

این مقام  انتظامی با اشاره به تشکیل پرونده در این خصوص در پلیس فتا و پیگیری ماجرا افزود: پس از انجام بررسی‌های تخصصی و فنی و همچنین مهندسی اجتماعی، دختر نوجوانی در این خصوص شناسایی و به این پلیس احضار شد.

وی گفت: متهم در توضیحات خود بیان کرد مدتی پیش در لیست دوستان پدرم در شبکه اجتماعی پروفایل شاکی را دیدم و چون همکار پدرم است گمان کردم که رابطه خاصی با وی دارد و می‌خواستم با اینکار او را تهدید و از ادامه این کار منصرف کنم.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان  از ازجاع پرونده متهم نادم، به مراجع قضایی به منظور رسیدگی به جنبه عمومی جرم خبر داد و در تشریح جرایم مزاحمت در فضای مجازی گفت: هرگونه ایجاد مزاحمت و سلب آسایش در فضای مجازی جرم بوده و برابر قانون برخورد می‌شود.

سرگرد سرحدی با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه هاست، افزود: کاربران این شبکه‌ها باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی بد گمانی و شک یا انتقام جویی برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، چرا که همانطور که گفته شد مزاحمت در فضای سایبر جرم بود و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یازده + شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!