0

هتک حیثیت در قالب شوخی‌های سایبری دردسر ساز شد

دسته بندی ها : جرایم سایبری, مزاحمت اینترنتی, هتک حیثیت 23 فروردین 1396 مدیر سایبرلا 1214 بازدید

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: شخصی که به قصد شوخی اقدام به درج آگهی در سایت خرید و فروش کالا و همچنین ایجاد یک صفحه مستهجن با نام و مشخصات فرد دیگری نموده بود توسط کارشناسان پلیس فتا فرماندهی استان کرمانشاه دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ ‌علی کریمی‌ گفت: مرد جوانی با در دستت داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت‌ فردی ناشناس با درج چندین آگهی نامرتبط و همچنین ساخت اکانتی مستهجن با نام و‌ شماره تلفن ایشان ‌باعث ایجاد مزاحمت  شده است لذا در این خصوص پرونده تشکیل و موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

این مقام انتظامی در ادامه گفت‌: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و به کارگیری شگردهای خاص پلیسی، مجرم را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضایی نامبرده را دستگیر کردند.

سرهنگ کریمی‌ در ادامه‌ ضمن بیان اینکه متهم در تحقیقات صراحتا به بزه ارتکابی اقرار کرد و دلیل انجام این جرم را شوخی برشمرد و در ادامه هشدار داد‌: متاسفانه برخی کاربران  با تصور اینکه‌ مزاحمت در این فضای تحت هر عنوانی جرم نیست اقدام به مزاحمت می‌نمایند اما این افراد باید بدانند در محاکم قضایی باید پاسخگو باشند لذا تاکید می‌کنیم به هیچ عنوان حتی به عنوان شوخی شماره و تصویر دیگران را در فضای مجازی به خصوص سایتهای آگهی نامه منتشر نکنید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یازده − 9 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!