0

مزاحمت در فضای مجازی با هر قصد و نیتی جرم است

رئیس پلیس فتای استان خوزستان در هشدار به مزاحمان اینترنتی گفت: این کاربران بدانند با هر قصد و نیتی که در فضای سایبر برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت می‌کنند از نظر قانون جرم است و با آنها برخود می‌شود.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا, سرهنگ حسنوند با بیان اینکه مزاحمت‌های سایبر در حال تبدیل شدن به یک معضل است، اظهار کرد: این روزها شاهد افزایش پرونده‌های مزاحمت هستیم که در پی حاشیه امن گمنامی در فضای سایبر ایجاد شده و برخی کاربران با این خیال خام و باطل که قابل شناسایی نیستند برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این تفکر حاشیه امن و ناشناس ماند خیال خام و باطلی است، چرا که با توجه به ادله دیجیتالی که در بستر فضای سایبر باقی می‌ماند پلیس به راحتی می‌توانند این افراد را شناسایی و به محاکم قضایی معرفی کند.

وی با بیان اینکه چندی پیش فردی با مراجعه به پلیس فتا خوزستان اظهار داشت شخصی ناشناس مبادرت به درج آگهی تبلیغاتی با موضوع اجاره منزل به آدرس اینجانب و با قیمتی خیلی پایین‌تر از اجاره واقعی منزل مذکور در یکی از وب‌گاههای تبلیغاتی نموده است، افزود: متهم با درج شماره تلفن همراه شاکی ذیل آگهی مذکور موجبات سلب آسایش و آرامش برای اینجانب وی شده بود.

رئیس پلیس فتا خوزستان ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی سریعا اقدام به پیگیری مورد مذکور نموده و با بررسی‌های فنی و تحقیقات میدانی به عمل آمده متهم شناسایی و احظار شد. در ادامه متهم در ابتدا اقدام به انکار نمود ولیکن وی پس از مواجهه با مستندات پرونده به بزه انتصابی معترف و انگیزه ارتکاب جرم را انتقام‌جویی عنوان کرد که پس از تکمیل پرونده، متهم جهت طی مراحل قضایی و صدور قرار روانه دادسرا گردید.

سرهنگ حسنوند در پایان در هشدار به مزاحمان اینترنتی گفت: درج پیام‌های تبلیغاتی غیر واقعی با مشخصات دیگران به هدف ایجاد مزاحمت برای آنان جرم بوده وطبق ماده 641 قانون مجازات اسلامی مصوب 75، هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!