0

اخاذی از دختران جوان در شبکه‌های اجتماعی

رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری فردی که با انتشار تصاویر خصوصی دختران جوان اقدام به اخاذی می‌کرد خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ حسن محمدنژاد با بیان اینکه شخصی با انتشار تصاویر خصوصی دختران جوان در شبکه‌های اجتماعی اقدام به اخاذی از آنها می‌نمود، گفت: این شخص توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.وی افزود: در پی شکایت زنی به پلیس فتا استان مازندران و بیان اینکه شخصی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی صفحه شخصی بنده‌ را هک نموده و سپس عکس‌ها و voice هائی که در صفحه بنده بود را برداشته و سپس مجددا برایم ارسال نموده است. در ادامه من نیز اقدام به حذف صفحه شخصی خودم نمودم و مجددا با نصب آن مشاهده کردم همان شخص ناشناس با نام‌های کاربری مختلف‌ اقدام به ارسال عکس‌هایم به نام کاربری بنده کرده و بنده را تهدید نمود که در صورت عدم واریز وجه به حسابش عکس‌هایم را در فضای مجازی  منتشر می‌نماید. از این رو تقاضای رسیدگی به موضوع را دارم.

سرهنگ محمدنژاد گفت: پس از اخذ مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان مازندران قرار گرفت و با تحقیقات گسترده و اقدامات ویژه کارشناسان سرانجام متهم به هویت معلوم شناسایی گشت.

وی گفت: پس از شناسایی متهم‌، کارآگاهان این پلیس با هماهنگی مقام محترم قضایی ضمن جمع‌آوری کلیه سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی متهم و دیگر گوشی‌ها و سیستم‌های مخابراتی موجود در منزلش، متهم را به این پلیس احضار کردند. متهم پس از حضور در تحقیقات عنوان داشت خط مذکور در اختیار فرزندش می‌باشد. لذا فرزند متهم به این پلیس احضار و در تحقیقات به عمل آمده ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت؛ با استفاده از مهندسی اجتماعی و برقراری رابطه دوستی با شاکیه اقدام به هک نمودن صفحه تلگرامش نمودم و سپس عکس‌های شخصی و Voice هائی که در صفحه تلگرامش موجود بود را در گوشی‌ام ذخیره نمودم.

سرهنگ محمدنژاد ادامه داد: متهم در اقاریر صورت گرفته گفت، هدفم از این عمل جلوگیری از قطع رابطه شاکیه با من بوده است. در ادامه نیز با بررسی گوشی تلفن همراه متهم مشخص گردید وی با تعدادی زیادی از دختران در شبکه‌های اجتماعی در ارتباط می‌باشد. سرانجام متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل گردید.

رئیس پلیس فتا مازندران هشدار داد: مراقب عکس‌ها و تصاویر خصوصی خود بوده و به هیچ عنوان عکس‌های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار ندهند.

وی با بیان اینکه کاربران فراموش نکنند افراد آنلاین که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هستند غریبه بوده و هیچگونه اطلاعاتی را برای آنها به اشتراک نگذارند، گفت: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری نموده و در صورتیکه شخصی برای آنها مزاحمت ایجاد می‌نماید از ادامه ارتباط و پاسخگویی اجتناب ورزیده و این ایجاد مزاحمت را به پلیس فتا گزارش نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 − 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!